Több a panasz, nagyobb a nyereség

Egyre több elégedetlen ügyfél és nemzetközi összehasonlításban is kiugró nyereség – ez jellemezte tavaly a magyarországi pénzintézetek működését a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tegnap kiadott éves jelentése szerint.

Szabó Eszter
2007. 08. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bankok nyeresége – elsősorban a problémás hitelek emelkedése, az erősödő verseny és a kevés lakossági megtakarítás miatt – idén várhatóan csökkenni fog, ám a pénzintézeteknek továbbra sem kell aggódniuk, hiszen jövedelmezőségük így is nagy valószínűséggel kiemelkedően alakul majd.
A felügyelet szerint ugyanakkor a lakosság eladósodása növekvő kockázatot jelent a bankszektor számára. Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a vissza nem fizetett, illetve problémás hitelek összege, idén pedig veszélybe kerülhetnek az ingatlanfedezettel ellátott kölcsönök is, hiszen várhatóan csökkennek majd a lakásárak, és visszaesik az ingatlanok iránti kereslet.
Tavaly alaposan megugrott a bankokkal, biztosítókkal elégedetlen ügyfelek száma: míg 2005-ben 3328 írásbeli panasz érkezett a PSZÁF-hez, addig tavaly már 4339 panaszt regisztráltak.
Részletek a 13. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.