Újabb százmilliók kormányreklámra

Nyolcszázmillió forintot fordít médiafelület-vásárlásra és médiatervezésre (azaz önreklámozásra) a kormány az elkövetkező hónapokban – derül ki a legfrissebb Közbeszerzési Értesítőből. Ráadásul a nyertes ugyanaz a Mediaedge:cia Kft. lett, amely az elmúlt esztendőkben is milliárdos nagyságrendben kapott megbízásokat a balliberális kormánytól.

2007. 08. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez a cég nyerte meg az év elején a Kóka János vezette gazdasági tárca reklámfelület-foglalásra kiírt tenderét 300 millió forint értékben. Kókáék tavaly 400 millió forintot fordítottak ugyanerre a célra, és akkor is a Mediaedge:cia volt az egyik szerencsés befutója a tendernek. Emellett a társaság végezte tavaly júniusig a kormányzat kommunikációs feladatait mintegy kétmilliárd forintért, továbbá 2005-ben ők helyezhették el több napilapban a kormány – végül érdektelenségbe fulladt – SMS-kampányának hirdetéseit, bruttó 40 millió forintért. A mostani nyílt közbeszerzési eljáráson a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) tenderére összesen öt cég pályázott, és az érvényes ajánlatok mindegyike 800 millió forintos ellenszolgáltatást tartalmazott.
*
Eközben hétfőn zárul le a kancellária egy másik, szintén kommunikációs kampányhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárása, amelyet nyomdai munkálatok elvégzésére írtak ki még júniusban. A tenderre bruttó 370 millió forintos keretösszeget irányzott elő a MeH. A Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint a nyertes ajánlattevővel szeptember 19-én kötnek szerződést, amely legkésőbb jövő június végéig szól. Ez annyiból érdekes, hogy a MeH az év első felében még „csupán” 70 millió forintot fordított a kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatások beszerzésére, míg most ugyanerre a célra ennek az összegnek több mint az ötszörösét szánja, igaz, nem hat, hanem kilenc hónapra.
A Kormányszóvivői Iroda tájékoztatása szerint a Mediaedge:cia Kft.-vel kötött 800 milliós, valamint a hétfőn lezáruló 370 milliós tendert abból az 1,77 milliárd forintos keretből finanszírozzák, amelyet a kormányzat kommunikációs célokra szánt.
A szóvivői iroda ezúttal is a kormány tájékoztatási kötelezettségével indokolta a nagy összegű tenderek szükségességét.
Mint arról beszámoltunk, az 1,77 milliárd forintból mintegy egymilliárd jut a „reformok” magyarázására. A napokban arról is beszámoltunk, hogy gyakorlatilag a teljes keretösszeget, 420 millió forintot elköltött propagandára és reklámkiadványok készítésére az a három cég, amellyel tavaly decemberben kötött idén nyárig szóló szerződést a kancellária. Ez a 420 millió forint nem az idei 1,77 milliárdos keretet, hanem a 2006-os költségvetést terhelte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.