190 milliós karcsúsítás

A Nemzeti Táncszínházat sem kerülte el a kulturális költségvetés megcsonkításának következménye, hiszen a 2006/07-es évadtervet 190 millió forinttal karcsúbb költségvetésből kellett összeállítania a teátrumnak. Az előző szezonban a 400 budapesti, valamint a 97 vidéki előadás látogatottságának statisztikája stabil képet mutat, de a színház ügyvezető igazgatója, Török Jolán szerint az egyik legnehezebb szezon előtt áll az intézmény.

Molnár Györgyi
2007. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hivatalosan is megnyitotta hetedik évadát a Nemzeti Táncszínház tegnap délelőtt; következetes stratégiánknak köszönhetően színházunk látogatottsága a tavalyi évadban példamutató eredményeket ért el – kezdte beszédét Török Jolán. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy 2007 első fél évében sajnos már érezhetővé váltak a megszorítások következményei, mert bár a jegyárakat nem emelték, a látogatottság mégis csökkent. A 190 milliós elvonást rendkívül nehéz volt átvészelni, mert az intézmény teljes működését át kellett alakítani – tette hozzá. Lapunk kérdésére elmondta, hogy a teljes elvonásból mindössze 26 millió forintot tudtak barterszerződésekkel, valamint pályázatok útján pótolni, de a Nemzeti Kulturális Alap táncművészeti kuratóriuma az idén megvonta minden eddigi támogatását. Emiatt a refektórium előadásainak számát is csökkenteni kellett.
Az igazgatónő ismertette a bemutató-előadásokat, amelyek közt szerepel Goda Gábor Farkasok társasága című darabja, valamint a Piroska és a farkasok című, gyerekeknek szóló előadása. A Szegedi Kortárs Balett a Hattyúk tavát mutatja be, s Presser Gábor és Novák Péter Magyar Carmenje, valamint a The Time című produkció is látható lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.