A Mol megtévesztőnek és etikátlannak tartja az OMV legújabb reklámkampányát, amely a kevésbé tájékozottak számára azt sugallja, hogy a két versenytárs erőit egyesítve kíván a jövőben fellépni a piacon – közölte a magyar társaság. Az olajcég MTI-közleménye szerint a Mol nem tudott a nevét jogosulatlanul felhasználó reklámkampányról, s ahhoz semmilyen módon nem járult hozzá. Figyelemmel a reklám félrevezető tartalmú sugallatára, a Mol levélben juttatja el álláspontját az OMV-hez, kérve hirdetési gyakorlatának megváltoztatását, valamint az objektív tájékoztatás szempontjait szem előtt tartva a PSZÁF-hez, a Gazdasági Versenyhivatalhoz és az Önszabályozó Reklámtestülethez fordul. A magyar társaság megítélése szerint a reklámkampány megtévesztő, mert szövegével és a Mol nevének említésével az sugallhatja, hogy a két cég között az egyesüléshez vezető szorosabb együttműködés van kialakulóban. A Mol felkéri versenytársát, hogy haladéktalanul tegyen lépéseket a reklám megtévesztő jellegének megszüntetése érdekében.
A kifogásolt hirdetés a Népszabadság szeptember 17-i számában jelent meg, amelyben egy lapon szerepel a kérdés: „Ki kerülhet vezető szerepbe Közép- és Délkelet- Európában?” Alatta pedig a válasz: „Mol és OMV, együtt. Érdemes beszélnünk róla!”
Rejtélyes üzenettel búcsúzik Orbán Viktor Tusnádfürdőtől
