Percek alatt összeomlana Budapest belvárosának tömegközlekedése, ha csak az agglomerációból Budapestre érkezők tíz százaléka letenné autóját – jelentette ki lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője Demszky Gábor hét végi bejelentésére reagálva, amely szerint „a jövő évtized elejétől Budapest bizonyos részeire már csak különleges úthasználati díj, az úgynevezett dugódíj megfizetésével lehet majd autóval behajtani”. Lapunk kérdésére Gémesi György, Gödöllő polgármestere, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége elnöke kifejtette: a hatályos jogszabályok szerint önkormányzat semmiféle útdíjat nem vethet ki. – Ilyen kezdeményezése nincs a városvezetésnek, én már annak is örülnék, ha a ciklus végére sikerülne koncepciót megalkotni – közölte Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint is csak blöfföl a főpolgármester, aki – szokása szerint – szembefordítja egymással a különféle csoportokat.
– Most a biciklisek mellé állt az autósokkal szemben, miközben hiányoznak a dugódíj bevezetésének feltételei. Nincsenek P+R-parkolók, nincs teherforgalom-szabályozás, a BKV pedig a csőd szélén áll – tette hozzá.
Rég nem volt ilyen sikeres felvételi
