Lehet, hogy hamarosan választ kaphatnak azokra a kérdésekre a MÁV Hídépítő Kft. rohamosan fogyatkozó számú dolgozói, amelyekre a MÁV Zrt. vezérigazgatóságától éveken át hiába vártak. A kérdések arra vonatkoztak, miért hagyja megbízás, munka nélkül saját 100 százalékos leányát a MÁV Zrt., amikor pályafenntartási, hídkarbantartási munkákra milliárdokat fizetett ki. Sélley Tivadar volt főmérnök, aki már nem dolgozik a cégnél, mert hasonló tevékenységű, azaz konkurens vállalkozás alkalmazottja lett, azt nyilatkozta lapunknak, hogy ha a MÁV éveken keresztül a saját tulajdonú kft.-jét bízta volna meg az említett feladatokkal, az megmenthette volna a hídépítő leányt. A Hídépítő Kft.-nél a helyzet akkor vált kritikussá, amikor kiderült: az egyik beszállító kezdeményezésére felszámolási eljárást indítottak a cég ellen. A vállalkozás bankszámlájára májusban inkasszó került, a több mint 300 millió forintos bankhitel visszafizetését nem tudta teljesíteni a cég, sőt még a dolgozók bérét is csak úgy voltak képesek – jelentős késéssel – kifizetni, hogy készpénzért eladták a telephelyen tárolt rozsdás vasanyagot.
A MÁV Hídépítő vesszőfutásának kulcsa az értékes telephely lehet. Az öthektáros terület Zugló belső részén, az M3-as városligeti felüljárójának tövében terül el. A MÁV-vezérkar már 2005-ben úgy döntött, hogy kivonja a kft. kezeléséből az értékes területet és az üzemépületeket, a hídépítő azóta csak bérli az ingatlanokat.
Ráadásul a telephely – lapunk információi szerint – része a Rákosrendező pályaudvarénak. Azzal pedig komoly tervei vannak a MÁV Zrt.-nek. Az ingatlangazdálkodási igazgatóság Sarlós Miklós igazgató vezetésével olyan előterjesztést készített, amely a MÁV ingatlan vagyonának értékesítési lehetőségeit elemezte. Eszerint különös figyelmet kell fordítaniuk a kiemelt ingatlanokra, amelyeknek a piaci értéke több száz millió forint, területük meghaladja az 50 hektárt. Ezek között az előterjesztés külön megemlíti a Budapest Rákosrendező pályaudvart is.
Kérdésünkre a MÁV kommunikációs osztálya korábban megerősítette, hogy napirenden van a vasút működtetéséhez nem szükséges ingatlanok hasznosítása – értsd: értékesítése –, amely pótlólagos forrást teremt az elkövetkező időszakban megvalósítandó, a magasabb szolgáltatási színvonal elérését célzó fejlesztésekhez. Ezért az igazgatóság döntött az ingatlanbefektetési alap létrehozásáról, s jóváhagyta a szóban forgó konstrukciót. Ennek megvalósítására az előkészítő munka folyamatban van.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő