Felszámolás alatt a MÁV-leányvállalat

Értékes öthektáros területen fekszik a felszámolás alatt álló MÁV Hídépítő Kft. telephelye, amelyre szemet vetett a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága. A dolgozókat eközben úgy eresztik szélnek, hogy fizetést, végkielégítést csak azok kapnak, akiknek jut a telephelyen rozsdálló vashulladék árából.

2007. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lehet, hogy hamarosan választ kaphatnak azokra a kérdésekre a MÁV Hídépítő Kft. rohamosan fogyatkozó számú dolgozói, amelyekre a MÁV Zrt. vezérigazgatóságától éveken át hiába vártak. A kérdések arra vonatkoztak, miért hagyja megbízás, munka nélkül saját 100 százalékos leányát a MÁV Zrt., amikor pályafenntartási, hídkarbantartási munkákra milliárdokat fizetett ki. Sélley Tivadar volt főmérnök, aki már nem dolgozik a cégnél, mert hasonló tevékenységű, azaz konkurens vállalkozás alkalmazottja lett, azt nyilatkozta lapunknak, hogy ha a MÁV éveken keresztül a saját tulajdonú kft.-jét bízta volna meg az említett feladatokkal, az megmenthette volna a hídépítő leányt. A Hídépítő Kft.-nél a helyzet akkor vált kritikussá, amikor kiderült: az egyik beszállító kezdeményezésére felszámolási eljárást indítottak a cég ellen. A vállalkozás bankszámlájára májusban inkasszó került, a több mint 300 millió forintos bankhitel visszafizetését nem tudta teljesíteni a cég, sőt még a dolgozók bérét is csak úgy voltak képesek – jelentős késéssel – kifizetni, hogy készpénzért eladták a telephelyen tárolt rozsdás vasanyagot.
A MÁV Hídépítő vesszőfutásának kulcsa az értékes telephely lehet. Az öthektáros terület Zugló belső részén, az M3-as városligeti felüljárójának tövében terül el. A MÁV-vezérkar már 2005-ben úgy döntött, hogy kivonja a kft. kezeléséből az értékes területet és az üzemépületeket, a hídépítő azóta csak bérli az ingatlanokat.
Ráadásul a telephely – lapunk információi szerint – része a Rákosrendező pályaudvarénak. Azzal pedig komoly tervei vannak a MÁV Zrt.-nek. Az ingatlangazdálkodási igazgatóság Sarlós Miklós igazgató vezetésével olyan előterjesztést készített, amely a MÁV ingatlan vagyonának értékesítési lehetőségeit elemezte. Eszerint különös figyelmet kell fordítaniuk a kiemelt ingatlanokra, amelyeknek a piaci értéke több száz millió forint, területük meghaladja az 50 hektárt. Ezek között az előterjesztés külön megemlíti a Budapest Rákosrendező pályaudvart is.
Kérdésünkre a MÁV kommunikációs osztálya korábban megerősítette, hogy napirenden van a vasút működtetéséhez nem szükséges ingatlanok hasznosítása – értsd: értékesítése –, amely pótlólagos forrást teremt az elkövetkező időszakban megvalósítandó, a magasabb szolgáltatási színvonal elérését célzó fejlesztésekhez. Ezért az igazgatóság döntött az ingatlanbefektetési alap létrehozásáról, s jóváhagyta a szóban forgó konstrukciót. Ennek megvalósítására az előkészítő munka folyamatban van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.