Hamarosan ítélet születhet annak a a hét légi irányítónak az ügyében, akik miatt 2002 júliusában a Bodeni-tó fölött teherszállító géppel ütközött egy charterjárat, orosz diákokkal a fedélzetén – tudta meg a Reuters.
A 71 életet követelő tragédia vádlottjai az ügyészek javaslata szerint fejenként tizenöt hónap börtönt kaphatnak. Egymás után két független vizsgálat is bebizonyította, hogy a szerencsétlenséghez a Skyguide nevű cégnél uralkodó fejetlenség, az előírások be nem tartása vezetett. A baleset időpontjában egyetlen légi irányító, Peter Nielsen dolgozott, aki egyszerre tizenöt géppel tartotta a kapcsolatot, rövid idő alatt 118 rádióbeszélgetést lebonyolítva. Miután a vizsgálatok befejeződtek, a Skyguide nyilatkozatot adott ki, amelyben elismerte a verdikteket.
Nielsen a vészesen egymás felé közelítő légi járművek pilótáinak túl kevés időt, 43 másodpercet adott az ütközés elkerüléséhez. Eredetileg nyolcan kerültek a vádlottak padjára, Nielsen azonban időközben meghalt.
Hét társa továbbra is a cég alkalmazottja. Másfél évvel a tragédia után egy orosz férfi Svájcba utazott, mert beszélni akart a baleset időpontjában szolgálatot teljesítő férfival. Vitalij Kalojev – aki feleségét és két gyermekét veszítette el a szerencsétlenségben – 2004. február 24-én Klotenben a légi irányító házához ment, hogy rávegye Nielsent: kérjen bocsánatot a tragédia miatt. Végül az akkor 48 éves családapa az utcán leszúrta Nielsent.
Vitalij Kalojevet letartóztatásától 2005-ig egy pszichiátriai klinikán kezelték, mert attól féltek, öngyilkos lesz. Az ő ügyéről idén augusztus 23-án közölt fejleményeket a RIA Novosztyi: a svájci legfelsőbb bíróság nem járult hozzá a gyilkos nyolcéves büntetésének csökkentéséhez.

Összeesett egy férfi a lépcsőházban, csodával határos módon tért vissza az életbe