Jól fogynak a saját márkás áruk

A kosárba kerülő élelmiszerek egyötöde az áruházak saját márkatermékei közé tartozik – derült ki egy felmérésből. Leggyakrabban kutyaeledelt és mirelitet választunk az áruházak termékei közül. Szinte minden hipermarket a saját márkájú termékek arányának növelését tervezi.

Hírösszefoglaló
2007. 09. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyi árukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra. A növekedés mértéke az elmúlt egy évben az előbbinél 5, az utóbbinál 3 százalékpont. Némi csökkenést a hipermarketeknél regisztrált a Nielsen, azokban mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyi árunál 6,2-re.
A Nielsen első félévi adatai szerint a háztartási vegyi árunál és a kozmetikumnál a vásárlók nem igazán tartják fontosnak, hogy az áruházak márkáit vásárolják, de ettől függetlenül növekszik a saját termékek forgalmának aránya. Amíg 2007 első felében a múlt év első hat hónapjához képest a háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál a kereskedelmi márkák aránya 12,8-ről 13,4 százalékra emelkedett, addig a mutató az élelmiszereknél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt. Az adatok 86 élelmiszer- és 61 vegyiáru-kategória forgalmi mutatóit összegzik. Az átlagot leginkább meghaladó piaci részesedést az élelmiszerek között az állateledelnél, a mélyhűtött áruknál és az úgynevezett reggelizőtermékeknél lehet kimutatni. A legalacsonyabbat a forró italnál, alkoholtartalmú italnál és édességnél mértek. A vegyi áruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a babaápolási kategória emelkedik ki. Legkevésbé a hajápolás, szájápolás és férfikozmetikum kategóriában játszik szerepet a kereskedelmi márka.
A márkák térhódítására az áruházláncok a saját termékeik számának növelésével reagálnak. Mint arról már beszámoltunk, a Tesco-Global Zrt. például több mint ezerféle új, saját márkás terméket vezetett be szeptember 7-én. Valamennyi termék közös ismertetőjele az egyöntetű a márkanév.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.