Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyi árukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra. A növekedés mértéke az elmúlt egy évben az előbbinél 5, az utóbbinál 3 százalékpont. Némi csökkenést a hipermarketeknél regisztrált a Nielsen, azokban mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyi árunál 6,2-re.
A Nielsen első félévi adatai szerint a háztartási vegyi árunál és a kozmetikumnál a vásárlók nem igazán tartják fontosnak, hogy az áruházak márkáit vásárolják, de ettől függetlenül növekszik a saját termékek forgalmának aránya. Amíg 2007 első felében a múlt év első hat hónapjához képest a háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál a kereskedelmi márkák aránya 12,8-ről 13,4 százalékra emelkedett, addig a mutató az élelmiszereknél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt. Az adatok 86 élelmiszer- és 61 vegyiáru-kategória forgalmi mutatóit összegzik. Az átlagot leginkább meghaladó piaci részesedést az élelmiszerek között az állateledelnél, a mélyhűtött áruknál és az úgynevezett reggelizőtermékeknél lehet kimutatni. A legalacsonyabbat a forró italnál, alkoholtartalmú italnál és édességnél mértek. A vegyi áruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a babaápolási kategória emelkedik ki. Legkevésbé a hajápolás, szájápolás és férfikozmetikum kategóriában játszik szerepet a kereskedelmi márka.
A márkák térhódítására az áruházláncok a saját termékeik számának növelésével reagálnak. Mint arról már beszámoltunk, a Tesco-Global Zrt. például több mint ezerféle új, saját márkás terméket vezetett be szeptember 7-én. Valamennyi termék közös ismertetőjele az egyöntetű a márkanév.
A háborúpárti európai vezetők Ukrajna védelmét sürgetik














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!