Kommunikációs offenzívába kezd a kormány szeptembertől – ez derül ki abból a dokumentációból, amely a napokban szivárgott ki a sajtóhoz. A „reformok” miatti társadalmi elégedetlenséget reklámmódszerekkel igyekszik csillapítani a kabinet. Az előkészítő és hatástanulmányokat az idei, 1,7 milliárdos propagandakeretből finanszírozzák. A Magyar Hírlap cikke szerint a propagandaözön a reformokkal kapcsolatos „tévhitek, ellenérzések, kétségek” eloszlatását célozza majd. A kormány semmit nem bízott a véletlenre: profi reklámtechnikai módszerek segítségével először szondázták a társadalmat – ki kellett deríteni, mely szavak, üzenetek azok, amelyekhez a legtöbb negatív képzetet társítja az egyszeri honpolgár.
A kormány számára kiábrándító lehet az eredmény: az olyan szavak, mint a reform, a kiigazítás, a változás vagy a fordulat, egyértelműen taszítólag hatnak az emberekre. Ezekhez a társadalom túlnyomó többsége már szinte egyáltalán nem kapcsol semmilyen pozitívumot. Az embereknek viszont beugrik a kórházak, iskolák bezárása, a gázártámogatás szűkítése, a vizitdíj, a kórházi napidíj, a tandíj és az új adók kivetése.
A Miniszterelnöki Hivatal megrendelésére a Medián és a Szonda Ipsos mérései alapján készült el az a terv, amely az Új Magyarország mint márkanév bevezetését célozza meg. Ennek kapcsán a tévét, a rádiót és az internetet el fogja árasztani a kormányzati önreklám.
Budai Bernadett kormányszóvivő kérdésünkre nem tudta megmondani, hogy pontosan melyik tanulmányról lehet szó. Azt azonban elmondta, hogy ő és szóvivő társa, Daróczi Dávid is részt vesz a kormányzat kommunikációs stratégiájának kidolgozásában.
Van az a pénz meg pofátlanság, ami miatt a Real Madrid is meggondolja magát
