Kedélyjavító kormányzati reklám

Munkatársunktól
2007. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kommunikációs offenzívába kezd a kormány szeptembertől – ez derül ki abból a dokumentációból, amely a napokban szivárgott ki a sajtóhoz. A „reformok” miatti társadalmi elégedetlenséget reklámmódszerekkel igyekszik csillapítani a kabinet. Az előkészítő és hatástanulmányokat az idei, 1,7 milliárdos propagandakeretből finanszírozzák. A Magyar Hírlap cikke szerint a propagandaözön a reformokkal kapcsolatos „tévhitek, ellenérzések, kétségek” eloszlatását célozza majd. A kormány semmit nem bízott a véletlenre: profi reklámtechnikai módszerek segítségével először szondázták a társadalmat – ki kellett deríteni, mely szavak, üzenetek azok, amelyekhez a legtöbb negatív képzetet társítja az egyszeri honpolgár.
A kormány számára kiábrándító lehet az eredmény: az olyan szavak, mint a reform, a kiigazítás, a változás vagy a fordulat, egyértelműen taszítólag hatnak az emberekre. Ezekhez a társadalom túlnyomó többsége már szinte egyáltalán nem kapcsol semmilyen pozitívumot. Az embereknek viszont beugrik a kórházak, iskolák bezárása, a gázártámogatás szűkítése, a vizitdíj, a kórházi napidíj, a tandíj és az új adók kivetése.
A Miniszterelnöki Hivatal megrendelésére a Medián és a Szonda Ipsos mérései alapján készült el az a terv, amely az Új Magyarország mint márkanév bevezetését célozza meg. Ennek kapcsán a tévét, a rádiót és az internetet el fogja árasztani a kormányzati önreklám.
Budai Bernadett kormányszóvivő kérdésünkre nem tudta megmondani, hogy pontosan melyik tanulmányról lehet szó. Azt azonban elmondta, hogy ő és szóvivő társa, Daróczi Dávid is részt vesz a kormányzat kommunikációs stratégiájának kidolgozásában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.