Hiába hozzák létre a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóságot, az állami fogyasztóvédelemmel továbbra is különböző minisztériumok, szervezetek foglalkoznak – mondta Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető elnöke hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten. A távirati iroda tudósítása szerint a szakember elmondta: a fogyasztók szempontjából fontos lenne, hogy egységesen kezeljék az állami fogyasztóvédelmi feladatot. Baranovszky György szerint a fogyasztóvédelem megerősítését az jelentené, ha egy szervezeten belül lenne az állami fogyasztóvédelem a jelenlegi megosztott rendszer helyett. Megjegyezte: a fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal hova forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3542 volt, ebből 1374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, 90 kötelezést hoztak, 2397 ügydöntő határozattal fejeződött be. Krajcsik Szilvia, a FEOSZ jogi igazgatója a fogyasztóvédelmi tanácsadási tevékenység tapasztalatairól szólva elmondta: a jelenlegi jogi környezet alapján egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni; a minőségi kifogásról, a reklamációról nem készül jegyzőkönyv.
One Million Forints in a Single Day – How Kinga Kollar Makes a Fortune from Her Properties
