Nem vizsgálják a nyírbátori büfés panaszát

Munkatársunktól
2007. 09. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem jogerősen elutasította Baracsi Lajosné nyírbátori büfés panaszát a nyíregyházi fogyasztóvédelmi hatóság, amelyet a vállalkozó az ominózus augusztusi fesztiválon történtek miatt terjesztett elő – adta hírül szombaton a Népszabadság. Mint azt korábban megírtuk, már tavaly felvetődött, hogy a nyírbátori strandon üzemelő Szénarét büfé fizessen hozzájárulást a Veres János pénzügyminiszter fiai által képviselt Tér Kapcsolat Alapítványnak. Az alapítvány ugyanis évente megrendezi a nyírbátori strandon az amatőr rockegyüttesek fesztiválját. A Veres fiúk úgy vélték, Baracsiék pluszbevételre tesznek szert ezáltal. Az elgondolást tett követte, pénzt „kértek” a vállalkozótól – a büfét üzemeltető férfi és Veres fiának idei „üzleti tárgyalásáról” videofelvétel is készült. Baracsiék azonban nem voltak hajlandók kifizetni a pénzügyminiszter nagyobbik fia által kért 300 ezer forintot, így az idei rendezvény alkalmával, az alapítvány megbízásából az In-Kal Security Kft. elzárta az árusítás lehetőségétől a büfét. Az eset miatt egy ismeretlen feljelentést tett; úgy tudjuk, egy olyan vendég, aki nem vásárolhatott Baracsiéktól.
A fogyasztóvédelmi hatóság most érdemi vizsgálat nélkül utasította el Baracsiné kérelmét, mondván, az ügy elbírálása nem tartozik a hatáskörébe. Mindazonáltal a végzés megállapítja: az alkalmi rendezvényeken történő árusítás feltételeit szabályozó törvény szerint a kereskedő a rendezvény szervezőjével kötött megállapodás alapján folytathatja tevékenységét. A Veres fiúk alapítványának eljárása egyébként ellentétes a büfés és a strand üzemeltetője közötti szerződéssel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.