Különleges időutazásra hív szerda este fél nyolckor Thierry Escaich, amikor Rupert Julian 1925-ös néma horrorfilmjét, Az operaház fantomját orgona-improvizációval kíséri a Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében. Thierry Escaich, aki Maurice Duruflé kései utódaként már tíz éve a párizsi St. Etienne-du-Mont-templom orgonistája, nagyon sokszor látta a filmet, mégsem gondol ki előre témákat. Azt szeretné, ha teljesen spontán maradna az improvizáció, s így az nemcsak kíséretként, hanem önmagában is megállna.
Az orgonista és zeneszerző Thierry Escaich a francia orgonistaiskola nagy múltú improvizációs hagyományának világszerte elismert nagykövete. Szenvedélye a mozi, s nem először improvizál némafilmekhez. Az operaház fantomja testhez álló feladat számára, mivel elsősorban a lélek rejtett üzenetei és a mély összefüggések inspirálják.
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt