Nyereséget tervez a Malév

Leonov Péter, az igazgatóság alelnöke ült a Malév vezérigazgatói székébe, miután váratlanul távozott az eddigi vezető, Lloyd Paxton. Leonov azt állítja, jövőre összekötik az orosz desztinációkat a Malév európai hálózatával, s ugyanakkor a cég nyereségessé válik.

2007. 09. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyors személyi változás azt sejteti, nem sikerült Lloyd Paxton költségcsökkentő programja. Beigazolódik a Wizz Air-es Váradi József jóslata, s a Sky Europe kivonulása után a Malévet is utoléri a sorsa?
– Téves a diagnózis, mert bár valóban jelentős átrendeződés zajlik a magyar légiközlekedési piacon, ez inkább kedvező a Malév számára. A Sky Europe távozásának hatása már érződik a mi téli foglalásainkban is. Az augusztus pedig kifejezetten jól sikerült, a gépeink foglaltsága elérte a 82, piaci részesedésünk pedig Ferihegyen a 45 százalékot, s ez az arány folyamatosan növekszik. Jövőre el szeretnénk érni az 50 százalékos részesedést, ami egy nemzeti légitársaságtól el is várható saját fővárosa repülőterén.
– Lloyd Paxton két hónapot töltött a vezérigazgatói székben. Ön milyen hosszú távra tervez?
– Azt hiszem, elmondhatom, hogy élvezem mind a tulajdonosok, mind a menedzsment bizalmát, és addig maradok ezen a helyen, amíg a magunk elé tűzött célt, vagyis a Malév fejlődő pályára állítását elvégzem.
– Borisz Abramovics, a cég
tulajdonosa egy orosz lapnak nyilatkozva azt mondta, a cég két-három éven belül nem lesz nyereséges. Nincs pénzügyi válságban a Malév?
– Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az AirBridge Zrt.-vel már korábban alaposan átvilágítottuk a céget, így most nem ért bennünket meglepetés. A veszteséget finanszírozzuk, és tudjuk, hogy hol, milyen külső és belső tartalékokkal rendelkezünk. Ez a racionalizálási program megindult. Ennek keretében voltunk kénytelenek leállítani többek között a cég szponzorációs tevékenységét is. Egy veszteséges cég ugyanis nem engedheti meg magának, hogy mégoly nemes célokra, mint például a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása, áldozzon. Ha változik a pénzügyi helyzet, változhat az álláspontunk is. Mi örülnénk a legjobban, ha 2008-ban ismét a Malév lehetne a magyar olimpiai csapat utaztatója.
– Abramovics úr a már idézett interjúban azt állította, a cég akkor tehető nyereségessé, ha sikerül összekötni az orosz desztinációkkal a Malév mai hálózatát. Hogyan áll ez a tevékenység, s mikorra várható eredmény?
– Az orosz és az európai hálózat összekötése bonyolult előkészítő munkát igényel, de jól halad. A Malév időközben például csatlakozott az oroszországi légitársasági elszámolóházhoz és a légitársaságok oroszországi foglalási rendszeréhez, a Sziréna travelhez. Érezhető változást a jövő nyári menetrendi időszaktól várunk. Egy-másfél év múlva pedig már 200-300 ezer új orosz utas szállítását tervezzük évente, s ennek, valamint a költségcsökkentő programnak köszönhetően a Malév nyereségessé válik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.