Amúlt évben döntöttek arról, hogy a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. likviditási gondjainak javítására egy közel tizenháromezer négyzetméteres területet apportál az önkormányzat a városi cég vagyonába. Az ingatlant néhány hónap múlva eladásra hirdették meg, az ajánlatok márciusra meg is érkeztek – akkor a legmagasabb vételi szándék százmillió forintról szólt. A PK Zrt. néhány héttel később azonban új ajánlatokat kért, mondván, időközben a rendezési terv módosító koncepciója miatt – a területet közvetlenül érinti majd az 58-as főút csomópontja – az ingatlan értéke is növekedett. Május másodikára újra beérkeztek az ajánlatok, az előző körben a legjobb árat kínáló cég most is a legmagasabb összeget adta, s a korábbit megtoldotta harmincötmillió forinttal.
Az ügy ezután újabb fordulatot vett: június közepére elkészült egy – a szabályozási tervet módosító – tanulmányterv, amelyből világossá vált, a csomópont kiépítése miatt az ingatlan területe az eredetileg megadotthoz képest közel négyezer négyzetméterrel csökken. Erre reagálva – ugyanezen a napon – a legjobb ajánlatot tevő vállalkozás jócskán csökkentette ajánlatát, immár csak 117 milliót kínálva az ingatlanért. A szerződést viszont még ekkor sem írták alá, arra csak egy hónap múlva, július 19-én került sor.
Majdik Miklós (Fidesz) több kivetnivalót is talált az értékesítésben. Szerinte a szabályozási terv módosításából éppen az olvasható ki, hogy stratégiai szempontból – a megközelíthetőség miatt – értékesebb lett az ingatlan, hiszen a környező telkek is csak a szóban forgó területtel együtt értékesíthetőek jó áron – ráadásul a szerződéskötés előtt érkezett egy másik, 135 milliós ajánlat is a PK Zrt.-hez. A képviselő azt is furcsállja, hogy május 2-a és június 11-e között miért nem kötötték meg – a korábbi 135 millióról szóló – szerződést. Szerinte felvetődik az a kérdés is, hogy a tanulmányterv elkészülte után miért nem kértek be több újabb ajánlatot.
Bár az ellenzék úgy látja, erősen megkérdőjelezhető az értékesítés, a baloldali városvezetés szerint minden jogszerűen történt. Pécs szocialista alpolgármestere, Tóth Bertalan elmondta, az újabb ajánlat csak azt követően érkezett a közlekedési társasághoz, miután a cég az üzlet lebonyolítására már megkapta a tulajdonosi jóváhagyást a gazdasági bizottságtól. A tisztségviselő ezért úgy véli, a szerződéskötésre ezzel már kötelezettséget vállaltak, így más lehetősége nem is volt a PK Zrt.-nek, mint hogy aláírja a megállapodást.
Orbán Balázs: Olyan közösségi terekre van szükség, ahol nem a gúny, a szétverés és a sunyiság az úr
