Óriási érdeklődés mellett dobta piacra nemrég az Apple az iPhone nevű készülékét. Köszönhetően igen jól sikerült propagandájának, a mobilinternetezésre, zenehallgatásra és – lévén mobiltelefonról szó – telefonálásra használható készülékre rengeteg amerikai már megjelenése pillanatában igyekezett lecserélni régi maroktelefonját. A Piper Jaffray elemzőcég egyik munkatársa – az Apple- és az AT&T-szaküzletekben végzett felmérései alapján – nyár derekán számolta ki, hogy megközelítőleg kilencezer iPhone fogyott naponta, s ebből arra következtetett, hogy június végétől szeptember elejéig már mintegy kilencszázezer készülék talált gazdára. Az Apple közben szeptember első napjaiban bejelentette, hogy már egymillió iPhone készüléket adott el.
A sikerjelentésekhez hozzá kell tenni, hogy az Apple az iPhone megjelenése után, még nyáron mintegy kétszáz dollárral csökkentette a készülék árát. Az elemzők szerint az árcsökkentés hihetetlenül nagyot dobott az okostelefon forgalmán – azt viszont nem tudni, hogy mindehhez mit szólhattak az elsők közt vásárlók, akik közel 200 dollárral adtak többet alig egy-két nappal korábban a készülékért. A cég egyébként utóbbiak ellenérzését egy százdolláros Apple Store- (a cég internetes áruháza) utalványnyal próbálta csitítani. Az árcsökkentő bejelentésével egy időben az Apple visszavonta a négy gigabájtos (GB) memóriával piacra dobot készülékét – úgy tűnik, az kevésbé vonzotta a vásárlók érdeklődését –, s így maradt a 8 GB-os készülék, 399 dollárért.
A hazaiak számára fontos hír lehet, hogy itthon előreláthatólag a
T-Mobile lesz a készülék kizárólagos forgalmazója, ám a nyugat-európai sajtóhíreket a hazai vállalat még nem kívánta sem megerősíteni, sem cáfolni. Mindenesetre egy, a Financial Timesban megjelent cikk arról számolt be, hogy az Apple a németekkel olyan megállapodást kötött, mely szerint a
T-Mobile lesz a készülék kizárólagos forgalmazója, továbbá hogy az Apple az iPhone eladásából származó bevételek tíz százalékát vághatja zsebre. Mindez azért érdekes, mert sajtópletykák szerint a megállapodást előbb a Vodafone-nal akarták megkötni, s akkori hírek szerint a Vodafone azért nem kért a lehetőségből, mert az Apple a készülékek forgalmának 40 százalékát szerette volna. Az Apple-nek egyébként Amerikában olyan árbevétel-megosztó megegyezése van az AT&T-vel, amely szerint utóbbi egy kétéves szerződés időtartamának minden hónapjában 3 dollárt ad az Apple-nek, és további 8 dollárt minden olyan ügyfél után, amelyik hálózatot váltott az iPhone miatt.
Iszonyatos körülmények közt élt a meggyilkolt kislány + videó
