Adatvédelmet sérthet az RMDSZ kampánya

A kolozsvári Krónika napilap birtokába jutott kampányterv szerint az RMDSZ a magyar állami támogatásokat folyósító erdélyi Iskola Alapítvány adatbázisának kampánycélokra történő felhasználására készül.

2007. 10. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az RMDSZ pozitív kampányt ígért ugyan az európai parlamenti választások előtt, de arra is energiát kíván fordítani, hogy kedvezőtlen színben tüntesse fel Tőkés László független jelöltet – derül ki abból a belső használatra szánt munkadokumentumból, amely a Markó Béla vezette szövetség kampánystratégiáját foglalja össze, és amelyet mai számában ismertet a kolozsvári Krónika. Az augusztus végén kidolgozott dokumentumból kiderül: az RMDSZ kampánystratégiái már a nyáron azt a helyzetet vették alapul, hogy az RMDSZ és a református püspök külön indul. Mindez azért furcsa, mert akkor még zajlottak az RMDSZ és az erdélyi magyar ellenzéki szervezetek közötti tárgyalások, és csupán a szeptember 6-i Markó–Tőkés-csúcstalálkozón derült ki, hogy nem írják alá a megegyezést, és a püspök független jelöltként indul a választásokon. Már a kampánykaravánokat is e forgatókönyv alapján szervezték, amelynek főszereplőjévé Markó Béla elnököt, Frunda György és Sógor Csaba szenátort jelölték ki, noha az utóbbi két jelöltet az RMDSZ vezetősége csak szeptemberben sorolta befutó helyre.
A dokumentum szerint az RMDSZ-nek kontrasztos kommunikációra kell törekednie, és a magyar–magyar szembenállást minden üzenetbe bele kell vinni. Eszerint azt kell hangoztatni, hogy az RMDSZ-listán „fiatal, dinamikus, európai csapat” szerepel, az ellenzék jelöltje viszont „kiöregedett, tradicionalista, balkáni egyén”. Utóbbi kampányeszközei „poros szlogenek”, míg az RMDSZ-éi „igényes, profi marketingeszközök”. A legnagyobb kontraszt szerint az RMDSZ üzenetközvetítői „fiatal, szakmailag felkészült, hozzáértő, a változást, az Új Szövetséget megtestesítő politikusok”, akikkel szemben „kibukott, újramelegített közéleti emberek, az Ószövetség dinoszauruszai” sorakoznak fel.
A dokumentum egyébként kitér az RMDSZ megrendelésére a nyáron készített közvélemény-kutatás eredményeire is. A felmérés szerint a romániai magyarok 76,1 százaléka bízik az RMDSZ-ben, Markó Béla és Tőkés László népszerűsége azonban egyaránt csökkent, miközben a Markóé nagyobb arányú apadást mutat. Az RMDSZ elnöke saját ismertségi körén belül 16,3 százalékot esett, ráadásul a református püspökben megbízó, és Markóval szemben bizalmatlan választók aránya 10,3 százalékkal nőtt.
A kampányterv ugyanakkor fontosnak tartja, hogy az RMDSZ levélben szólítson meg minden erdélyi magyart, aki aláírásával támogatta a szervezet EP-jelöltlistáját. A direct mailek célba juttatására azonban nemcsak az aláírók digitalizált címlistáját, hanem az Iskola Alapítvány aktuális adatbázisát is ajánlja. Az RMDSZ által működtetett szervezet adatbázisában azoknak a romániai magyar szülőknek az adatai szerepelnek, akik gyermekeik részére a magyar állam által folyósított oktatási-nevelési támogatást, illetve taneszköz-támogatást igényeltek. Kelemen Hunor ügyvezető elnök, az RMDSZ kampányfőnöke a Krónika megkeresésére elismerte a dokumentum hitelességét, ám szerinte ez csak egyike a hozzá munkatársaitól beérkezett kampányterveknek. A politikus leszögezte: az RMDSZ pozitív kampányt kíván folytatni, egyúttal hozzátette, a szövetség kizárólag a hivatalos választói névjegyzékből merít a korteshadjárat során, az egyébként általa vezetett Iskola Alapítvány adatait nem használja fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.