Bírság helyett új módszert keres a GVH

Bodacz Péter
2007. 10. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bírság kiszabása helyett a kötelezettségvállalás eszközét kívánja előnyben részesíteni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a renitens vállalkozásokkal szembeni fellépéskor – hangsúlyozták a hatóság vezetői egy tegnapi háttérbeszélgetésen. Tóth Tihamér, a GVH elnökhelyettese, a Versenytanács elnökének közlése szerint a gyakorlattal olyan, a fogyasztók érdekeit szolgáló vállalásokra lehet rábírni a cégeket, amelyek előnyösek a fogyasztóknak. Példaként említette a túl magas ár megállapítása után az ügyfelek kárpótlását vagy a gyorsabb eljárást. – A telefon-előfizetéshez nem kötődő ADSL internetszolgáltatókkal szemben indított eljárásokban például az erőfölény bizonyítása miatt elhúzódó eljárás értelmetlenné teheti a beavatkozást a gyorsan változó piacon, míg a kötelezettségvállalás elfogadtatásával a közérdeket sértő magatartás gyorsan orvosolható, és a fogyasztók is jobban járhatnak – említette az elnök, aki rámutatott: míg 2006-ban 12 eljárásban, az idén mindeddig nyolcban kötelezték a szabálytalankodókat kötelezettségvállalásuk teljesítésére.
A GVH egyébiránt az idén eddig 80 fogyasztóvédelmi eljárásban 680 millió forint bírságot szabott ki, míg 2006-ban 63 eljárás keretében 1,84 milliárd forint bírságot állapított meg. A nem megfelelő piaci magatartás – a hivatal tapasztalatai szerint – a kiskereskedelmi szektorban, a mobiltelefon-szolgáltatóknál és a légitársaságok esetében a leggyakoribb.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.