Kelemen Erzsébet Debrecenben élő költő, regény- és drámaíró a fiatalabb, eszmeileg konzervatív, formai szempontból kísérletező írónemzedék markáns képviselője, ma este hétkor a Bécsi Magyar Otthonban mutatkozik be Happy Birthday! című monodrámájával. A mű középpontjában egy hetvenedik születésnapját ünneplő színművész áll. Az ő jellegzetes, mai művészsorsán, ünnepi televíziós szereplésein keresztül tárul a néző elé élet és halál metafizikai és társadalmi vetülete.
Kelemen Erzsébet elmondta, hogy a Happy Birthday! című dráma örök és nagyon is mai problémák együttélését jeleníti meg. Hegel még a tragédiát tekintette a költészet csúcsának, a XX–XXI. század jóval szkeptikusabban szemléli mindezt. Képtelenségnek tűnik, hogy abban a korban látszik kihalni az igazi tragédia, amikor a legnagyobb szörnyűségek történnek az emberrel. A mai, nem emberléptékű katasztrófák és a róluk szóló hírek meghaladják a tragédiát földolgozó képességeinket – véli az írónő, aki a Happy Birthday!-t eredetileg monodrámának szánta. A bécsi előadásban életre kelnek a telefonbeszélgetések szereplői, az ajtó előtt toporgó hajléktalan, a születésnapra érkező vendégek, sőt a műbe beépített televíziós előadások, interjúk, műrészletek, élő szereplők segítségével.
Ezzel az előadói műfajjal az írónő interaktív nézői magatartásra szeretné sarkallni nézőit. Kiváló partnerekre talált. A főszereplő Sárközy Zoltán, a Debreceni Csokonai Színház Jászai-díjas, érdemes művésze, közreműködik Juhász Árpád színművész és maga az írónő, Kelemen Erzsébet is. A rendező Pinczés István, a Csokonai Színház Jászai díjas-művésze.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?