Érvénytelen osztrák pályázat?

Érvénytelennek tartja a lapunk által megszólaltatott szakértő a GYSEV–Rail Cargo Austria konzorciumának a MÁV Cargo Zrt. privatizációs pályázatára adott jelentkezését. A pályázati kiírás és a GYSEV belső szabályzata ugyanis előírja, hogy már az első fordulóban is szükséges a tulajdonosi hozzájárulás. A tulajdonosi jogokat gyakorló szakminisztérium elismeri, hogy nem kapott hozzájárulást a GYSEV, de szerintük erre nem is volt szükség.

2007. 10. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

E hónap 19-én kell megtenniük kötelező a érvényű ajánlatokat a MÁV Cargo megszerzéséért indulóknak. A második fordulóba a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma mellett hat pályázó került. Közülük kakukktojásnak tűnik a a magyar–osztrák konzorcium pályázata, hiszen a tulajdonosi szerkezet meglehetősen speciális: a cég 61 százaléka a Magyar Köztársaság tulajdona, 33 százalékával Ausztria rendelkezik, 6 százalék pedig magánkézben van. Befutása esetén az állam egyik zsebéből (a GYSEV-ből) a másikba (a MÁV Cargóba) tenné a pénzt.
Azonban más probléma is van a GYSEV pályázatával. Jogi szakértők szerint ugyanis a többségi állami tulajdonú társaság nem adhatott volna be tulajdonosi hozzájárulás nélkül pályázatot. A lapunkat informáló szakértő szerint ugyanis a pályázati kiírás szerint szükséges lett volna a „társasági és részvényesi hozzájárulások (ideértve különösen az ajánlattevő belső döntési eljárási rendszerében szükséges jóváhagyásokat) és hatósági jóváhagyások, engedélyek, illetve bármilyen más olyan feltételek bemutatása, amelyek ahhoz szükségesek, hogy az ajánlattevő a részvény adásvételi szerződést aláírja és/vagy teljesítse.”
A fentiek alapján a GYSEV-nek az első fordulóban is nyilatkoznia kellett volna arról, hogy a vásárláshoz szükséges-e tulajdonosi jóváhagyás, és ha igen, akkor azt mikorra szerzi meg. Ellenkező esetben feleslegesen adtak ajánlatot, ha később, a kötelező ajánlatok beadáskor, a tulajdonos nem járul hozzá a vásárláshoz – vélekedett a jogi szakértő. A gazdasági tárcánál erre azt válaszolták, hogy az első fordulóban nem kötelező érvényű ajánlatokat adtak pályázók, s ezekhez nem kell tulajdonosi jóváhagyás.

Korlátozott felelősségű negyed. Mint arról beszámoltunk, a Nyugati pályaudvar mellé tervezett kormánynegyed biztonsági problémákat vet fel. A NATO előírásai nem engedik meg, hogy magas rangú tisztségviselők a vasút közelében lévő épületeket látogassanak. A szervezet biztonsági szakértője erről így nyilatkozott az ügyben a Blikknek: „A NATO semmilyen szabályozással nem él ilyen ügyekben, de mert a terrorizmus elleni harc minden ország számára kiemelt feladat, érthető lenne, ha kormányépületet, főként egész negyedet nem terveznek potenciális terroristacélpont közelébe.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.