Tegnap este adták át a 28. Magyar Formatervezési Díjat, amellyel kezdetét vette az idei Design 7 programsorozat. Az ötmillió forint összdíjazású elismeréssel a magyar dizájn kiemelkedő alkotóit jutalmazták, termék-, vizuális kommunikáció és diákmunka kategóriában. A nyertesek, a különdíjasok és a kiemelt pályázók munkáiból mától október 28-ig látható tárlat az Iparművészeti Múzeum első emeleti kiállítótermében.
A gyógyászati eszközöktől a szórakoztatóelektronikáig, a ruhakölteményektől a háztartási cikkekig sok minden megmozgatta a fiatal dizájnerek fantáziáját. Van itt három az egyben típusú – jégkorcsolya, gördeszka és görkorcsolya – sporteszköz és hotelarculati terv is. Ami közös: a tárgyak funkcionalitása mellett az esztétikum is fontos – ne legyen több csúf kávéfőző masina a világban. A tárgyak szépsége nemcsak a luxuscikkek sajátja, hétköznapi dolgainkat is megilleti.
A magyar dizájnerek arculatformálásban és ipari formatervezésben egyaránt európai színvonalú elvárásoknak tudnak megfelelni. Jelenleg több mint háromezer formatervező dolgozik hazánkban, az Iparművészeti Egyetem dizájnernövendékei pedig évek óta nemzetközi versenyek előkelő díjait vehetik át. Ám a magyar formatervezés sikereit egyelőre csak egy szűk kör ismeri hazánkban.
A dizájnerek körében több mint egy évtizede megfogalmazódott az igény egy olyan szakmai intézményre, amely a közönség előtt is mindig nyitva áll. A nagy bejelentések miniszterelnöke, Medgyessy Péter kapva-kapott az ötleten, s több mint négy évvel ezelőtt arról tett hangzatos nyilatkozatot, hogy az Európa-terv révén az Erzsébet téri buszpályaudvaron valósul meg a magyar formatervezés centruma. A bejelentést követte egy hosszú történet, aminek ma sincs vége. Ahogy dizájnközpont sincs. A Magyar Formatervezési Tanács elnöke, Bendzsel Miklós még bizakodó: tegnap kifejezte reményét, hogy a Design 7 jövőre már az Erzsébet téri központban zajlik.
Majd meglátjuk.
Lövöldözésben sérült meg több katona az amerikai hadsereg bázisán
