Híd épülhet a Kis-Dunán

Már a szakhatóságok előtt vannak a Kisoroszi és Visegrád, pontosabban Szentgyörgypuszta közé álmodott gyalogoshíd tervei, október végére megszülethet az összes szükséges engedély, és még idén megcéloznak egy uniós pályázatot. Az új gyalogosátkelőtől turisztikai fellendülést várnak a települések, ha minden optimálisan alakul, akkor akár egy, de inkább másfél év múlva megvalósulhat a beruházás.

Berta Hajnal
2007. 10. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahol híd, ott élet – indokolta kérdésünkre tömören Molnár Csaba, Kisoroszi polgármestere a település azon tervét, amely szerint hidat építtetnének a Kis-Duna-ágon Visegrád-Szentgyörgypuszta felé. Az ötlet nem ma született: februárra már elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, megvannak a látványtervek, és tartottak lakossági fórumot is az ügyben.
Nemrégiben befejeződött a részletes tervek kidolgozása, ezeket legfeljebb október végéig bírálják el az illetékes hatóságok, eddig nem érkezett kifogás a benyújtott dokumentumok ellen. Az engedélyes terveket ezután először az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumhoz kell benyújtaniuk, kedvező elbírálás után pedig következhet az uniós tender. A polgármester úgy tudja, kétféle pályázati kiírás várható e témában, szeretnék azt megcélozni, amelyhez csupán tízszázalékos pályázati önrész szükséges, és egyben a kiviteli tervek elkészítésére, illetve a kivitelezésre is pályáznának.
A tervezés költségeihez Kisoroszin kívül Visegrád, a Fővárosi Vízművek és a Szentendrei kistérség is hozzájárult. Elkél a segítség, hiszen összességében 660 milliós projektről van szó. A híd megépültével megszűnhetne Kisoroszi zsákfalujellege, a biciklis turistáknak, diákoknak és munkába igyekvőknek, a helyieknek nem kellene nagy kitérőt tenniük a tahitótfalui hídig, vagy a révhez igazodniuk. Attól nem kell tartaniuk a lakóknak, hogy elviselhetetlenül megnőne a forgalom, hiszen az új hídon kizárólag gyalog, kerékpárral és lovon lehet majd közlekedni, vészhelyzet esetén legfeljebb mentő, tűzoltó mehet át rajta. Egy helyi vendéglőstől megtudtuk: a helyiek többsége támogatja a tervet – főként a vállalkozók, üzlettulajdonosok örülnének az élénkebb forgalomnak –, de mint minden hasonló beruházásnál szinte törvényszerűen, itt is hallhatók bíráló hangok.
Van, aki tudni véli: hídpénzt szednek majd az átkeléskor, más attól tart, hogy nemcsak a mentők, hanem végül más gépkocsik is használhatják a hidat, a rév mellett élők pedig a nyugalmukat féltik, nem beszélve a tájkép megváltozásáról. Az azonban vitathatatlan, hogy az óránként közlekedő, telente időnként leálló hajójárat helyett sokan örülnének az állandó átkelési lehetőségnek. Ha minden a legkedvezőbben alakul, akkor akár jövő októberre, de valószínűbb, hogy 2009 tavaszára elkészülhet az építmény.
A másik érintett település, Visegrád polgármestere is támogatja a híd megépülését. Hadházy Sándor meggyőződése, hogy a térségnek, a településeknek szüksége van erre az összeköttetésre, hiszen nagyban hozzájárulhat a turizmus fejlesztéséhez. A város képviselő-testülete nagy többséggel szavazta meg az engedélyes tervek elkészítéséhez nyújtott négymillió forintos támogatást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.