A Magyar Dokumentumfilm- rendezők Egyesülete (Made) 2000-ben alapította a Kamera-díjat azzal a céllal, hogy a filmszemléken induló dokuk közül a legjobbat jutalmazza. Az idén összesen harminckét nevezés érkezett, az előzsűri öt filmet jelölt a díjra. A mezőnyből Kékesi Attila és Varga Ágota került ki győztesen: előbbi a Kamera-díjat, utóbbi a Made különdíját vihette haza.
Kékesi A forradalom arca – Egy pesti lány nyomában című filmje egy, a Paris Match ’56-os tudósításának nyitóképén látható fiatal pár után ered: az 1956. október 30-án, a Múzeum körúton készült fotón egy géppisztolyos fiatal fiú és egy bekötött arcú lány látható; 45 évvel a fotó elkészülte után Balázs Eszter történész és Phil Casoar újságíró elhatározták, kiderítik, vajon mi történhetett a párral – Kékesi Attila alkotása ezt a nyomkeresést dokumentálja egészen Ausztráliáig.
Varga Ágota különdíjas munkája egy különleges családról szól, egy világtalan párról, akik vakon is gyermeket vállaltak. Fiuk egészségesen született, a stáb a születéstől kezdve hosszabb periódusokat töltött – gyakorlatilag együtt élt – a családdal.
A vándordíjat Sára Sándor zsűrielnök, Reichenberger János, a tárca képviselője, Orbán György, a Ráday Könyvesház igazgatója és Kisfaludy András, a Made elnöke adta át. Az idén először a kulturális tárca és a Made támogatásával a díjazott pénzjutalomban is részesült, a különdíjasnak a Ráday Könyvesház nagy összegű ajándékot, a Made utómunka-kapacitást ajánlott fel.
Lopott autóval kapták el a kamaszt, jogsija sem volt
