Még kommentálni sem volt hajlandó Winkler-Virág András, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője kérdésünkre laptársunk információját, amely szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) már eldőlt: az ÁAK a közbeszerzési eljárás megkerülésével a jelenlegi matrica-ellenőrző rendszer üzemeltetőjét, a Getronics Kft.-t bízza meg az elektronikus autópályadíj-rendszer ellenőrzését végző szoftver beszerzésével.
Az kétségtelen, hogy a Getronicsnak meglehetősen jók a pozíciói: az előző, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) által a közelmúltban megsemmisített, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (3K) által kiírt tendert védelmezve Sándor Zsolt projektvezető lapunkban elmondta, egy jogszabály szerint csak az ÁAK végezhet ellenőrzést a díjfizetős utakon, és az ÁAK nem választhat más közreműködőt, mint a Getronicsot.
A Getronics akkor nyerheti el a 23,5 milliárd forintos megbízást, ha a megismételt közbeszerzési eljárásban a kiíró úgy dönt, hogy a meglévő rendszer kibővítésével hozza létre az ellenőrző kapacitást. Winkler-Virág András kijelentette, az ÁAK nem tud róla, hogy döntés született volna az újabb közbeszerzési eljárás kiírásáról, és ismert lenne annak tartalma. A szóvivő szerint az sem állja meg a helyét, hogy azért kellene új szoftvert vásárolni, mert a jelenlegi rendszer nem tudja megkülönböztetni a járműfajtákat.
A következő három évre szóló bérmegállapodás is azt jelzi, hogy középtávon is javul a tervezhetőség a gazdaságban