Kommunikációs offenzívát indítanak

Három plusz egy pillérre épülhet az a kommunikációs munkaterv, amely az „Új Magyarország brand”, vagyis az „Új Magyarország márkanév” bevezetését szolgálja – adta hírül szombaton a Népszabadság. Minden média- és reklámlehetőséget kihasználva, gőzerővel kívánják magyarázni a reformokat.

Munkatársunktól
2007. 10. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hosszú hónapok óta tart a kormány új kommunikációs offenzívájának előkészítése, a nyugati reklámkampányokhoz hasonlítható „Új Magyarország márkanév” bevezetésének kidolgozása. A Népszabadság értesülései szerint az október elején kezdődő kommunikációs hadjárat elsősorban ideológiai alapokon nyugszik, a napi politikai üzeneteket csak részben veszi át. Erre egyetlen példa: a Gyurcsány Ferenc által bejelentett „szabadság és rend” szlogen kettőséből a „rend” kifejezés megmarad a napi politikában, az a kampányban nem kap hangsúlyos szerepet.
A közel kétmilliárdos ideológiai és brandkampánynak három pillére lesz. Az első és leghangsúlyosabb az öngondoskodás. Ez leginkább azon gondolat köré csoportosítható, amely szerint „Magyarország csak annyira lehet jó, mint amilyenné Te magad teszed.” A kampány második pillére a vállalkozás munkacímet viseli; ez valamelyest kapcsolódik az öngondoskodás témaköréhez. – Az elmúlt tíz évben fordítva ültünk a lovon a kis- és középvállalkozások támogatását illetően. Az új program szerint nem(csak) támogatni kell a vállalkozásokat, hanem elhárítani a hatékony működés elől az akadályokat. Emellett egy reklámkampány az úgynevezett hétköznapi hősöket, a sikeres vállalkozásokat mutatja majd be példaként – mondta a lapnak a program egyik kidolgozója.
Az Új Magyarország mint márkanév harmadik pillére az egészségügy lesz, ám ez elsősorban nem a kórházi ellátásról, hanem az egészségmegőrzésről szól. „Azt kell elmondani az embereknek, hogy nem természetes, ha például a cseheknél átlagosan 6-7 évvel kevesebb ideig élünk” – mondta a lap informátora. A kampány arra is fel fogja hívni a figyelmet, hogy az egészségmegőrzés kérdésében összhang és együttműködés szükséges a koalíció pártjai, a kormány és az önkormányzatok közt.
A kampány negyedik pillérének részleteit egyelőre titokként kezelik. A Népszabadság annyit megtudott, hogy a kormány szimbolikus, pontosabban kulturális ügyeket is fel kíván karolni, ha úgy tetszik, „történelmi tartozásokat igyekszik törleszteni”. Az Új Magyarország márkanév kommunikációs kampányában óriásplakátok, televíziós és rádiós hirdetések jelennek meg; emellett lesz egy „reformmagyarázó” rész is. Az MSZP vezetői és a kormány tagjai fórumokat tartanak majd, a kommunikációs stáb pedig ingyenes kiadványt jelentet meg – a tervek szerint két számban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.