Ráday Mihály, a harcos politikus-városvédő fia, Ráday Dávid áll a mögött az ízlésbotrányt okozó reklámkampány mögött, amely köztéri szobrok elcsúfításával népszerűsítette országszerte a Music Television nevű nemzetközi zenecsatornát – értesült lapunk. Tegnapelőtt országszerte közel 400 köztéri szobor nyakába akasztottak piros műanyagból készült gitárokat, amelyeken a zenecsatorna logója volt látható. A tévé közleményt is kiadott az akcióról, amelyben „gerillakampánynak” nevezte azt. A kampány ötletgazdája és kivitelezője a Proud Bt. volt, amely cég az MTV Networks Magyarország tenderkiírását követően több jelölt közül szeptember közepén kapta meg a megbízást – áll a médiacég sajtóközleményében. A vállalkozás beltagja Ráday Dávid, aki – mint lapunk értesült – a volt SZDSZ-es parlamenti képviselő Ráday Mihály fia. Felhívtuk Ráday Mihályt, hogy megkérdezzük: mint évtizedek óta városvédő műsort szerkesztő televíziós, hogyan értékeli a köztéri szobrokat felhasználó akciót? Ráday Mihály csak annyit közölt velünk meglehetősen bárdolatlanul, hogy nem óhajt lapunkkal szóba állni, mert „a Magyar Nemzet hülyeségeket ír”.
Sem a reklámcég, sem az MTV nem kért engedélyt Budapesten arra, hogy műanyag gitárokat aggassanak a szobrokra, ezért szabálysértési eljárás indult ellenük – közölte Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke. Lapunk kérdésére, hogy mivel közpénzből távolították el a szemetet a szobrokról, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. kiszámlázta-e az MTV-nek ennek költségét, a sajtófőnök nemmel válaszolt. Az ugyanis, hogy ki viseli majd a költségeket, az ügy lezárulta után dől el.
Ismét kitört egy vulkán Izlandon
