Módosul a kötelező biztosítás szabályozása: a forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjárművek díját ezentúl egy összegben kell befizetni. Az egy balesetre jutó személyi károk limitje az eddigi 1,25 milliárd forintról 1,5 milliárdra emelkedik, a dologi károkra maximálisan kifizethető 500 millió forint viszont változatlan marad. A biztosítók leveszik ügyfeleik válláról a kártörténeti igazolások gondját is. Eddig ugyanis a biztosítót váltó ügyfeleknek kellett gondoskodniuk az igazolás beszerzéséről és bemutatásáról, ám ha elkészül a társaságok által tervezett közös diszpécserközpont, a biztosítók egymástól kaphatják meg a szükséges adatokat. Az új szabályozás az eddigiektől eltérően a belföldi károk esetén is három hónapos válaszadási határidőt határoz meg, ám a szakértők szerint ezt a biztosítók eddig sem lépték túl.
A casco díjainak csökkenéséről szóló hírekre reagálva Csermely Tibor, az Uniqa gépjármű-biztosítási területvezetője lapunknak elmondta, már évek óta tapasztalható a díjak mérséklődése, de jelentős változás nem várható. A cascoátlagdíjak csökkenése mögött alapvetően az új autók szűkülő piaca és a cascoszerződést nem kérő finanszírozási konstrukciók térnyerése áll. A szűkülő piac pedig fokozza a versenyt a cégek között, amelyek díjcsökkentéssel reagálnak.
– Az alacsonyabb díjért csökkentett szolgáltatást nyújtó, speciális konstrukciók elterjedése is felelős ebben – nyilatkozta lapunknak Csergőffy Tibor, az OTP Garancia Biztosító gépjármű-biztosítási főosztályának vezetője. Ilyen a csak néhány kockázatra kiterjedő totálkárcasco vagy a csak törésre, illetve csak lopásra kiterjedő casco.
Az árak mérséklődésének okai között szerepel, hogy az elmúlt években több társaság is jelentkezett idősebb autókra kifejlesztett speciális termékkel, ám ezek szolgáltatásai – például a javítási óradíj – korlátozottak. Márpedig a teljes körű cascók díjaira a járművek értéke, illetve a javítói óradíjak vannak a legnagyobb hatással – állítja Csergőffy Tibor. A javítási óradíjak Szombat Tamás, az Aegon nem életbiztosítási üzletág-igazgatója szerint is a biztosítás sarkalatos pontját képezik, ezért az ügyfeleknek azt ajánlja, hogy különösen figyeljenek oda a biztosításban szereplő óradíjakra, mert előfordulhat, hogy a szakszervizek díjánál jóval kisebb összeg szerepel a szerződésben.
Jelentősebb díjváltozásokat a gépjármű-felelősségbiztosítás (gfb) területén lehetett tapasztalni. Ennek hátterében a közelmúltban a gfb-piacra lépett biztosítók rejlenek, akik piacszerzés miatt kezdetben a szükséges árszint alatt kínálták termékeiket, de hamarosan ők is a gfb-díjak jelentősebb emelésére kényszerülhetnek– állítják szakértők.
Indul az Otthon Start hitel
