Nem esnek a casco díjtételei

Változnak a kötelező biztosítás szabályai: emelkedik a személyi károk limitje, s a biztosítók belföldi károk esetén három hónapos válaszadási határidőt kaptak. Viszont a hírekkel ellentétben nem várható jelentős cascodíjcsökkenés. Az egyik szakember arra figyelmeztet, hogy az ügyfeleknek nem árt odafigyelniük a biztosításban szereplő óradíjakra.

Csécsi László
2007. 10. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Módosul a kötelező biztosítás szabályozása: a forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjárművek díját ezentúl egy összegben kell befizetni. Az egy balesetre jutó személyi károk limitje az eddigi 1,25 milliárd forintról 1,5 milliárdra emelkedik, a dologi károkra maximálisan kifizethető 500 millió forint viszont változatlan marad. A biztosítók leveszik ügyfeleik válláról a kártörténeti igazolások gondját is. Eddig ugyanis a biztosítót váltó ügyfeleknek kellett gondoskodniuk az igazolás beszerzéséről és bemutatásáról, ám ha elkészül a társaságok által tervezett közös diszpécserközpont, a biztosítók egymástól kaphatják meg a szükséges adatokat. Az új szabályozás az eddigiektől eltérően a belföldi károk esetén is három hónapos válaszadási határidőt határoz meg, ám a szakértők szerint ezt a biztosítók eddig sem lépték túl.
A casco díjainak csökkenéséről szóló hírekre reagálva Csermely Tibor, az Uniqa gépjármű-biztosítási területvezetője lapunknak elmondta, már évek óta tapasztalható a díjak mérséklődése, de jelentős változás nem várható. A cascoátlagdíjak csökkenése mögött alapvetően az új autók szűkülő piaca és a cascoszerződést nem kérő finanszírozási konstrukciók térnyerése áll. A szűkülő piac pedig fokozza a versenyt a cégek között, amelyek díjcsökkentéssel reagálnak.
– Az alacsonyabb díjért csökkentett szolgáltatást nyújtó, speciális konstrukciók elterjedése is felelős ebben – nyilatkozta lapunknak Csergőffy Tibor, az OTP Garancia Biztosító gépjármű-biztosítási főosztályának vezetője. Ilyen a csak néhány kockázatra kiterjedő totálkárcasco vagy a csak törésre, illetve csak lopásra kiterjedő casco.
Az árak mérséklődésének okai között szerepel, hogy az elmúlt években több társaság is jelentkezett idősebb autókra kifejlesztett speciális termékkel, ám ezek szolgáltatásai – például a javítási óradíj – korlátozottak. Márpedig a teljes körű cascók díjaira a járművek értéke, illetve a javítói óradíjak vannak a legnagyobb hatással – állítja Csergőffy Tibor. A javítási óradíjak Szombat Tamás, az Aegon nem életbiztosítási üzletág-igazgatója szerint is a biztosítás sarkalatos pontját képezik, ezért az ügyfeleknek azt ajánlja, hogy különösen figyeljenek oda a biztosításban szereplő óradíjakra, mert előfordulhat, hogy a szakszervizek díjánál jóval kisebb összeg szerepel a szerződésben.
Jelentősebb díjváltozásokat a gépjármű-felelősségbiztosítás (gfb) területén lehetett tapasztalni. Ennek hátterében a közelmúltban a gfb-piacra lépett biztosítók rejlenek, akik piacszerzés miatt kezdetben a szükséges árszint alatt kínálták termékeiket, de hamarosan ők is a gfb-díjak jelentősebb emelésére kényszerülhetnek– állítják szakértők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.