A legújabb kormányzati marhaságot ismét Kóka János és csapata követte el. A dübörgő gazdasági és közlekedési miniszter tárcája (GKM) kiadta az utasítást a hozzá tartozó MÁV Startnak, hogy a 2007–2008-as menetrend tervezésébe kalkuláljanak bele egy tízszázalékos kínálatcsökkentést is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a márciusban megszüntetett tizennégy után hamarosan huszonegy újabb vonalon szűnik majd meg a vasúti közlekedés. Szegény Baross Gábor, a magyar vasúthálózat megépítésének szülőatyja valószínűleg forog a sírjában.
A Balassagyarmat–Ipolytarnóc vasútvonal által érintett városok, falvak polgármesterei hamarosan tiltakozó levéllel fordulnak Gyurcsány miniszterelnökhöz, Kókához, valamint a környezetvédelmi tárcát felügyelő Fodor Gáborhoz. (Borítékolom, hogy semmire sem jutnak vele…) A legszebb az egészben, hogy az érintett települések lakóit meg sem kérdezték a témában. Az ipolytarnóci polgármester azt mondja, az egész egy színjáték. Kókáék társadalmi egyeztetésről papolnak, miközben már régen döntöttek mindenről. Az sem zavarja őket, hogy a vasút mennyire segíti a turisztikát és a környezetvédelmet, arról nem is beszélve, mennyi munkát adott a környéknek. És ez nem csak Ipolytarnócon van így – valamennyi bezárt vagy bezárás előtt álló szárnyvonal környékén…
Kóka János már hónapokkal korábban bejelentette, megválik miniszteri székétől, s a továbbiakban csak SZDSZ-elnök kíván maradni – de az év végét azért még kivárja. Addig még dolga van itt. Lám…
Orbán Viktor szövetségese kemény üzenetet küldött, Brüsszel nem fog örülni
