Százmilliók Bajnaitól önreklámozásra

Bruttó 1,66 milliárd forintot fordít a Nemzeti fejlesztési terv és az Új Magyarország fejlesztési terv reklámozására a kormányzat. Az idén összesen mintegy 3,5 milliárd forint jut kormánypropagandára.

2007. 10. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mindshare Médiaügynökség Kft. nyerte meg azt a nyílt közbeszerzési eljárást, amelyet a Bajnai Gordon önkormányzati miniszter által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) írt ki a közelmúltban. A legfrissebb Közbeszerzési Értesítőből az derül ki, hogy a Nemzeti fejlesztési terv és az Új Magyarország fejlesztési terv reklámozására és médiavásárlási feladatokra összesen bruttó 1,66 milliárd forintos keretet különített el az NFÜ.
Bár a pályázók ajánlhattak volna ennél alacsonyabb árat is, mégsem tették: mindegyik érvényes ajánlatban ez az összeg szerepelt. Vagyis az ár tekintetében nem alakult ki valódi verseny. Ennek egyik magyarázata, hogy a bírálati szempontok szerint az ajánlatok közül az „összességében legelőnyösebbet” választották ki, nem pedig a „legalacsonyabb összegűt”.
A Bajnai Gordonék által előirányzott 1,66 milliárd forint mellett a kormányzat – amint arról többször beszámoltunk – az idei költségvetés terhére további bruttó 1,77 milliárd forintot költ kommunikációs kampányokra, propagandára és önreklámozásra. Ebből 800 millió forint jut médiavásárlásra, 300–300 millió „kreatív tevékenységre” és pr-célokra, továbbá 370 millió nyomdai és terjesztési munkálatokra.
*
Emlékezetes, az Új Magyarország fejlesztési terv pályázatainak népszerűsítésére augusztus 19-én félnapos fesztivált szervezett a Bajnai Gordon által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Andrássy útra. A 120 millió forintos rendezvényt az az Extreme Rendezvényügynökség Kft. szervezhette, amelyet 1993-ban Szetey Gábor kormányzati személyügyi államtitkár alapított. Szetey 1993 és 1996 között tulajdonosa és ügyvezetője volt a társaságnak.
A Közbeszerzési Döntőbizottság eközben megállapította, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) törvénysértő módon nyilvánította érvénytelennek két cég „részvételi jelentkezését” a júniusban reklámügynökségi szolgáltatásokra kiírt, 300 millió forint keretösszegű, tárgyalásos közbeszerzési eljárásra. Ezért a testület megsemmisítette a MeH ezen döntését, illetve utána hozott intézkedéseit is. A határozat értelmében a kancelláriának 15 napon belül meg kell fizetnie 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díjat a két kizárt cégnek: az ACG.Hey Reklámügynökség Kft.-nek és a Grey Worldwide Hungary Kft.-nek.
Az eset érdekessége, hogy az ACG.Hey Kft. korábban éppen attól a MeH-től kapott állami megbízást, amely ellen most jogorvoslati eljárást kezdeményezett. Ez a társaság nyerte meg tavaly azt a tendert, amelyet a kancellária „kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó reklám- és kreatív feladatok ellátására, reklámanyagok és filmek gyártására, rendezvényszervezésre” írtak ki. Az ACG.Hey Kft.-nek a decemberben megkötött és az idén június 30-ig szóló szerződés értelmében 90 millió forintos keretöszszeg állt rendelkezésére, amelyet 5580 forint híján el is költött. A Kormányszóvivői Irodán arról tájékoztatták lapunkat, hogy az elmarasztaló határozat felülvizsgálatára a kancellária keresetet nyújtott be a Fővárosi Bíróságra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.