Szolnokot választotta a Stadler

Beelőzte a szocialista vezetésű Székesfehérvárt az ellenzéki Szolnok: az alföldi városban építi fel alumíniumkocsitest- gyárát a Stadler. A tízmilliárd forintos beruházás engedélyeztetése még az idén befejeződhet, a gyár 2008 utolsó negyedévében kezdheti a termelést.

Bodacz Péter
2007. 10. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Stadler – sajtóértesülések szerint – azok után döntött úgy, hogy a korábban biztos befutónak látszó Székesfehérvár helyett Szolnokot választja új üzemének otthonául, hogy a Tisza menti városban jelképes összegért, 15 esztendőn keresztül évi egy euróért kapja meg az alumínium kocsitesteket előállító gyár helyszínéül szolgáló telek használati jogát, a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó Fejér megyei telephely nem jöhetett számításba. – Szolnokon a rendszerváltás óta folyamatosan csökken a nagyipar teljesítménye. A Stadler cég beruházása azt mutatja, hogy a város mégis versenyképes a befektetőknél – mondta a beruházást szentesítő tegnapi önkormányzati döntés kapcsán Szalai Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere. Amennyiben az üzem teljes kapacitással működik, 400 embernek ad majd munkát, kétezer beszállítónak teremt lehetőséget, a városnak pedig jelentős adóbevételt hoz.
Peter Spuhler, a Stadler Rail Group elnök-vezérigazgatója a távirati iroda szerint azt közölte, hogy a 30-40 millió eurós beruházás tervezése és építési engedélyeztetése még az idén befejeződhet, így a gyár 2008 utolsó negyedévében megkezdheti a termelést, 2009-ben pedig már teljes kapacitással működhet. – A gyártáshoz jól képzett munkaerő szükséges, ezért megkezdtük az alumíniumhegesztő szakmunkások toborzását. Induláskor 120-150 szakmunkás felvételével számolunk, néhány esztendő után pedig már háromszor enynyi embernek adunk munkát – fogalmazott az elnök-vezérigazgató, aki hozzátette: évi 200 alumínium kocsitestet fog gyártani a szolnoki üzem, míg svájci egységükben 330-at építenek meg. A Stadler további magyarországi beruházásait befolyásolhatják a régió piaci viszonyai. Szavai szerint érdeklődnek emeletes vonatuk iránt, és ha bejönnek számításaik a régióban, akkor ilyet is gyárthatnak a jövőben Szolnokon.
Korábban már született egy kormányhatározat a Stadler-beruházás egyedi kormánytámogatásáról, amely más tevékenységre és más helyszínre szólt, a svájci beruházó ezért a határozat módosítását fogja kérni. Szolnok olyan övezetbe tartozik, ahol a beruházás értékének 40 százaléka erejéig támogatás igényelhető munkahely teremtésre, technológiafejlesztésre, szakképzésre és adókedvezményre. Ez a Stadler esetében négymilliárd forintot jelent, amivel – korábbi közlésük szerint – élni kívánnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.