Mind gyakrabban hallani olyan esetekről, amikor titkosított telefonszámokat hívnak ügynökök valamilyen termék vagy szolgáltatás értékesítésének céljával. A gyakorlatot sok ügyfél sérelmezi, mondván, többek között éppen azért nem hozták nyilvánosságra elérhetőségüket, hogy megkíméljék magukat az ügynököktől.
Megkeresésünkre szakemberek jogsértésként értékelték a kifogásolt eseteket. Mint azt Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője közölte, a gyakorlat adatvédelmi jogot sért, de nem világos, hogy ki és milyen módon jut el a titkos számhoz. A szakember tájékoztatása szerint a szolgáltatók csak olyan számokat adhatnak ki, amelyeket az ügyfelek nem minősíttettek titkosnak, ám az ügynökök sok esetben véletlenszerűen tárcsázzák a szükséges mennyiségű számjegyet, vagy egy számítógépes program által véletlenszerűen generált számokkal dolgoznak. Ilyen esetekben van rá esély, hogy titkos számokat is kiválasztanak.
A titkosított telefonszámok kereskedelmi céllal való hívása minden esetben sérti az adatvédelmi jogokat, még akkor is, ha a hívó fél nincs tudatában annak, hogy a tárcsázott szám titkosított – fogalmazott Péterfalvi Attila. Az adatvédelmi ombudsman közlése szerint törvénysértő, ha titkos számot kereskedelmi céllal hívnak, a számokat pedig nem adhatja ki a szolgáltató, ugyanakkor lehetnek olyan esetek is, amikor az ügyfél nem elég körültekintően nyilatkozott a szolgáltatóval való szerződéskötésnél, s így a titkosítás nem történt meg.
A Pannon érdeklődésünkre arról tájékoztatta lapunkat, hogy ők az adatvédelmi és egyéb vonatkozó törvények maximális betartásával járnak el, a titkosított számokat kereskedelmi célból soha nem adják ki. Majorosi Emese sajtó- és információs igazgató tájékoztatása szerint egyébiránt évente csak néhány esetben tesznek panaszt az ügyfelek, ezeket rend szerint kivizsgálják.
Vastag hótakaró temette be a városokat, hatalmas a káosz + videó
