Tragikus hétvége a közutakon

Tizenegyen meghaltak, huszonheten pedig megsérültek az ország közútjain vasárnap estig. Tatabányánál tegnap egy háromfős család lelte halálát, Dunabogdányban egy fiatal nő hunyt el, Mátészalka és Kocsord között ketten, az M1-es autópálya felhajtójánál egy motoros veszítette életét. Szombaton három halálos áldozatot követelő baleset történt Csongrád megyében.

MN-összeállítás
2007. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig ismeretlen okból lesodródott az útról és a korlátnak ütközött vasárnap hajnalban egy német rendszámú személygépkocsi az M1-es autópályán Tatabányánál. A kocsiban utazó két felnőtt és egy kisgyermek a helyszínen életét vesztette. Dunabogdányban szintén virradatkor először egy villanyoszlopnak, majd egy kerítésnek, végül egy gázcsonknak ütközött az az autó, amelynek sofőrje súlyos sérüléseket szenvedett, 22 éves utasa meghalt – tájékoztatta az MTI-t Dobson Tibor katasztrófavédelmi szóvivő. Délután a 49-es út Mátészalka és Kocsord közti szakaszán karambolozott két kocsi, a balesetnek két halálos áldozata és két súlyos sérültje van. Az M1-es autópálya felhajtójánál pedig egy motoros csapódott a szalagkorlátnak, és életét vesztette.
Szombaton Hódmezővásárhely és Szentes között kamionnal ütközött frontálisan egy oktatást végző személyautó. M. Toronykői Márta, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense közölte: a gépkocsit vezető, 56 esztendős csongrádi férfi a helyszínen elhunyt. Nem sokkal később tragikus baleset történt a mindszenti vasúti átjáróban is, ahol figyelmetlenül hajtott a sínekre egy autó. Az arra haladó vonat 250 méteren át tolta maga előtt a járművet, amelyet végül teljesen maga alá gyűrt. A személygépkocsi 19 és 24 éves utasa azonnal meghalt.
Egy fiatal nő Klárafalvánál kelt át a 43-as úton, amikor egy Makó felől érkező autó elütötte. Ő már a tizenötödik halálos áldozat az idén a 43-as út Szeged és Nagylak közti szakaszán. Mint arról lapunkban többször beszámoltunk, a 43-as úton január elseje, azaz Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta megháromszorozódott a forgalom, a zaj és a por szinte elviselhetetlen. A kamionok egyáltalán nem tartják be a sebességkorlátozást, de ezt a rendőrségnek nincsen módja ellenőrizni: a 43-as úton ugyanis nincs olyan hely, ahova félreinthetnék a teherjárműveket. Emiatt csak az úttesten állíthatnák le a gyorshajtókat, így azonban egy kamion ellenőrzése hatalmas torlódást okozna az amúgy is túlzsúfolt, kétszer egy sávos úton. Egy korábbi jogszabály szerint 2007-re el kellett volna készülnie az M43-as M5-ös autópályát és a nagylaki határátkelőt összekötő szakaszának, ám a beruházást csak jövőre kezdik meg és rövidebb útvonalon.
Szakértők szerint nem véletlen, hogy ezen a részen ilyen sok a baleset. A tragédiák általában az éjszakai és a hajnali órákban történnek, és a határ felé haladók okozzák őket. Az autópálya és a határ között körülbelül ötven kilométer a távolság. Hiába fáradt egy-egy autó vagy kamion sofőrje, Szegeden már nem tart pihenőt, hiszen a határon meg kell állnia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.