Eddig ismeretlen okból lesodródott az útról és a korlátnak ütközött vasárnap hajnalban egy német rendszámú személygépkocsi az M1-es autópályán Tatabányánál. A kocsiban utazó két felnőtt és egy kisgyermek a helyszínen életét vesztette. Dunabogdányban szintén virradatkor először egy villanyoszlopnak, majd egy kerítésnek, végül egy gázcsonknak ütközött az az autó, amelynek sofőrje súlyos sérüléseket szenvedett, 22 éves utasa meghalt – tájékoztatta az MTI-t Dobson Tibor katasztrófavédelmi szóvivő. Délután a 49-es út Mátészalka és Kocsord közti szakaszán karambolozott két kocsi, a balesetnek két halálos áldozata és két súlyos sérültje van. Az M1-es autópálya felhajtójánál pedig egy motoros csapódott a szalagkorlátnak, és életét vesztette.
Szombaton Hódmezővásárhely és Szentes között kamionnal ütközött frontálisan egy oktatást végző személyautó. M. Toronykői Márta, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense közölte: a gépkocsit vezető, 56 esztendős csongrádi férfi a helyszínen elhunyt. Nem sokkal később tragikus baleset történt a mindszenti vasúti átjáróban is, ahol figyelmetlenül hajtott a sínekre egy autó. Az arra haladó vonat 250 méteren át tolta maga előtt a járművet, amelyet végül teljesen maga alá gyűrt. A személygépkocsi 19 és 24 éves utasa azonnal meghalt.
Egy fiatal nő Klárafalvánál kelt át a 43-as úton, amikor egy Makó felől érkező autó elütötte. Ő már a tizenötödik halálos áldozat az idén a 43-as út Szeged és Nagylak közti szakaszán. Mint arról lapunkban többször beszámoltunk, a 43-as úton január elseje, azaz Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta megháromszorozódott a forgalom, a zaj és a por szinte elviselhetetlen. A kamionok egyáltalán nem tartják be a sebességkorlátozást, de ezt a rendőrségnek nincsen módja ellenőrizni: a 43-as úton ugyanis nincs olyan hely, ahova félreinthetnék a teherjárműveket. Emiatt csak az úttesten állíthatnák le a gyorshajtókat, így azonban egy kamion ellenőrzése hatalmas torlódást okozna az amúgy is túlzsúfolt, kétszer egy sávos úton. Egy korábbi jogszabály szerint 2007-re el kellett volna készülnie az M43-as M5-ös autópályát és a nagylaki határátkelőt összekötő szakaszának, ám a beruházást csak jövőre kezdik meg és rövidebb útvonalon.
Szakértők szerint nem véletlen, hogy ezen a részen ilyen sok a baleset. A tragédiák általában az éjszakai és a hajnali órákban történnek, és a határ felé haladók okozzák őket. Az autópálya és a határ között körülbelül ötven kilométer a távolság. Hiába fáradt egy-egy autó vagy kamion sofőrje, Szegeden már nem tart pihenőt, hiszen a határon meg kell állnia.
Szenzációs futamgyőzelemmel tért vissza az F1-ről álmodó magyar pilóta
