Harminc százalékkal csökken a sofőr reakcióideje, ha gépkocsivezetés közben mobiltelefonon beszél. Még akkor is, ha a szabályok által engedélyezett fülhallgatót vagy kihangosítót használ. Erre a következtetésre jutott több, egymástól függetlenül dolgozó kutatócsoport – adta hírül a Corriere della Sera. Szakértők szerint ugyanis a balesetveszélyt elsősorban nem a büntetőpontokkal honorált, kézben tartott készülékek okozzák, hanem maga a társalgás. A vezetőnek ugyanis egyszerre kell az út, a közlekedők, saját manőverei, illetve beszélgetőpartnere között megosztania a figyelmét.
A sydneyi egyetem kutatócsoportjának vizsgálata kimutatta, hogy a telefonáló sofőrök még kihangosító használata esetén is négyszer több balesetet okoznak, mint társaik. A szintén ausztráliai közlekedéskutatási laboratórium tanulmánya szerint a vezetés közben mobilozók egyharmadával lassabban reagálnak a váratlan helyzetekre, mint azok, akik egy pohár alkohol után ülnek a volánhoz, és kétszer olyan lassan, mint azok, akik egyáltalán nem fogyasztottak alkoholt. Hasonló eredményre jutottak az Egyesült Államokban a utahi egyetem kutatói is, éppen ezért az egyik biztosítótársaság kampánnyal venné rá az embereket: vezetéskor kapcsolják ki a készülékeiket. Azt szeretnék elérni, hogy a döntéshozók vegyék végre figyelembe, ezek az eszközök ugyanolyan veszélyforrások lehetnek, mint az ittas vezetés – közölte a Daily Mail című lappal Paul Purdy, a társaság képviselője.
Az ohiói egyetem kutatói még egy adalékkal szolgáltak a fentiekhez: megállapították, hogy a mobilozó gyalogosok 48 százaléka képes annyira belemerülni a beszélgetésbe, hogy nem érzékeli a körülötte zajló járműforgalmat.
A belügyminisztert kéri számon, de bűnözőkkel barátkozik a szolnoki polgármester + videó
