Alkotmányellenes a KRESZ-módosítás?

Nem értenek egyet az objektív felelősség elvének jövőbeni bevezetésével a teherszállítással foglalkozókat egyesítő szervezetek. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kilátásba helyezte: az Alkotmánybírósághoz fordul, amennyiben a jelenlegi tervezet lép életbe. Ebben a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a többi meghatározó szakmai érdekképviselet partnerségére is számíthat.

Munkatársunktól
2007. 11. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési törvény tervezett módosítása szerint jövőre a vétkes gépjárművek üzemben tartóját büntetnék a szabálysértésekért. Több ügyvéd, legutóbb pedig Kolláth György alkotmányjogász is hangsúlyozta, hogy a tervezet szakmaiatlan, s a teherfuvarozókat végképp igazságtalanul sújtaná. Az MKFE főtitkárhelyettese, Karmos Gábor kérdésünkre kifejtette: szervezetük egyetért azzal, hogy valamit tenni kell a közlekedésbiztonság javításáért, de ilyen, az Alkotmány határait feszegető rendelkezést szerintük nem szabad bevezetni. Egy-egy fuvarozócégnél több száz sofőr is dolgozhat, kezelhetetlen lenne, ha az általuk elkövetett szabálytalanságokért a vállalkozókat büntetnék. Ráadásul minden fuvart menet-, illetve fuvarlevéllel dokumentálnak, tehát beazonosítható a vezető – hangsúlyozta Karmos. Az egyesület azt is sérelmezi, hogy a törvénymódosításról semmiféle szakmai egyeztetésen nem mondhatták el véleményüket. Amennyiben jelenlegi formájában fogadják el a jogszabályt, az Alkotmánybíróságon támadják meg – vetítette előre a főtitkárhelyettes. A Fuvosz állásfoglalása is hasonló. Peredi Péter, a szövetség főtitkára közölte: elküldték véleményüket a gazdasági tárcának a közlekedési törvény tervezett módosításáról. Ebben minden olyan pont támogatásától elzárkóztak, ami a büntethetőséget és a büntetés mértékét tovább szigorítaná a közúti közlekedési szolgáltatók esetében. Az objektív felelősség elvének bevezetése a Fuvosz szerint peres eljárások tucatjaival sújtaná az egyébként is hátrányos helyzetű magyar fuvarozó vállalkozókat. Bíznak abban, hogy a végső döntés meghozatala előtt lesz egyeztetés és önálló képviselői indítványokat is várnak a témában. Ha nem változik a szabályozás, akkor támogatják az MKFE kezdeményezését, hogy az Alkotmánybíróság döntsön a kérdésben.
Az öt meghatározó szakmai érdek-képviseleti szervezet, a Volán Egyesülés, a Fuvosz, az MKFE, a NiT Hungary és a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) szakmai együttműködési megállapodást kötött, hogy közösen érvényesítsék álláspontjukat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.