Az állami vasút a befutó?

A MÁV Cargo privatizációjának valódi tétje a hazai vasúti szállítási potenciál bekapcsolódása a nemzetközi tranzitba – állította lapunknak az MC Solution, a privatizáció második körébe jutott, de kötelező ajánlatot nem tett konzorcium kommunikációs megbízottja.

2007. 11. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A konzorcium azért nem pályázott, mert a cégcsoport mögött álló pénzügyi elemzők úgy ítélték meg, hogy 55-60 milliárd forintnál magasabb árat már nem lehet az adott pénzügyi-gazdasági környezetben racionálisan kezelni, miközben a tulajdonos elvárása közismert módon 70-80 milliárd forint. A kötelező ajánlatot adott csoportok közül a szlovákok ajánlata a legmagasabb, de legtöbben mégis az osztrák– magyar RCA–GYSEV párost tartják esélyesnek. Ha így lenne, ez adná a tender pikantériáját is. Az RCA– GYSEV-csoport győzelme esetén újra megvalósul a Monarchia – legalábbis a vasúti áruszállítás területén. Kérdés, vajon privatizációnak tekinthető-e egyáltalán, ha két EU-tagország állami vállalatai vásárolnak fel egy állami céget.
Részletek a 12. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.