A konzorcium azért nem pályázott, mert a cégcsoport mögött álló pénzügyi elemzők úgy ítélték meg, hogy 55-60 milliárd forintnál magasabb árat már nem lehet az adott pénzügyi-gazdasági környezetben racionálisan kezelni, miközben a tulajdonos elvárása közismert módon 70-80 milliárd forint. A kötelező ajánlatot adott csoportok közül a szlovákok ajánlata a legmagasabb, de legtöbben mégis az osztrák– magyar RCA–GYSEV párost tartják esélyesnek. Ha így lenne, ez adná a tender pikantériáját is. Az RCA– GYSEV-csoport győzelme esetén újra megvalósul a Monarchia – legalábbis a vasúti áruszállítás területén. Kérdés, vajon privatizációnak tekinthető-e egyáltalán, ha két EU-tagország állami vállalatai vásárolnak fel egy állami céget.
Részletek a 12. oldalon
Bóka János: Az új Európai Bizottság a változatlanság politikáját folytatja, ami az EU lassú gazdasági agóniáját jelenti