És ha a vasúti forgalom leállása nem volna elég, a Deutsche Bahn (DB) igazgatósága újabb olajat öntött a tűzre, amikor a mozdonyvezetők szakszervezetével (GDL) folytatott tárgyalások közepette számtalan nagy napilapban feladott, egész oldalas hirdetésekben megtámadta a munkavállalók érdekképviseletét. „Állítsák le az őrületet! Fejezzék be az egész országot érintő sztrájkot!” – hangzik követeléseik szalagcíme, majd az a vád olvasható, hogy a szakszervezet kizárólag hatalmi vágyból használja a munkabeszüntetés fegyverét. A GDL felháborodva reagált: „Annak láttán, hogy a média nem úgy informál a sztrájkról, ahogy azt az igazgatóság elvárja, a DB most drága hirdetésekkel próbálja megjeleníteni a maga üzeneteit, és szemtelen valótlanságokat állít”.
A munkabeszüntetés a regionális járatok utasainak okoz komoly nehézségeket, a hosszú távú expresszvonatokat kevésbé érinti, azokat ugyanis mindenekelőtt közhivatalnoki státussal rendelkező mozdonyvezetők irányítják. Különbség mutatkozik a keleti és nyugati országrész között is, a hajdani NDK területén létrejött tartományokban a szakszervezet jelentősen több taggal rendelkezik, mint nyugaton.
A GDL jelentése szerint több mint háromezer mozdonyvezető sztrájkol. Kritikus a teherforgalom helyzete, a szerelvények negyven százaléka vagy útnak sem indult, vagy a pályaudvarokon leállt.
A jelek szerint a kormány feladta eddigi tartózkodó magatartását, és befolyást igyekszik gyakorolni a szemben álló felekre, hogy végre állapodjanak meg.
A vasúti sztrájkból mindenekelőtt az autókölcsönzők húznak hasznot, A Six vállalkozás forgalma például az előző hónapokkal szemben tíz százalékkal növekedett.
Mutatjuk, hogy a hét eleji ítéletidő után mire kell készülni a hétvégén + térkép
