Jelen állás szerint kicsi a valószínűsége, hogy az Angela Merkel vezette kormány még hátralévő kétesztendős törvényhozási időszakában sor kerül a német államvasutak (DB) privatizálására. A koalíciós partner szociáldemokraták hét végi, hamburgi pártkongresszusán olyan döntéseket hozott, amelyek egyszerűen lehetetlenné teszik a legnagyobb állami vállalkozás fellépését a börzére. A küldöttek a részleges privatizáció lehetőségét is elutasították, kierőszakolták a szavazati joggal nem rendelkező „népi részvények” kibocsátását, hogy továbbra is biztosítsák az állam egyedüli szavazati jogát, amely szerintük védelmet nyújt a feltehetően külföldi tőkebefektetőkkel szemben.
A Szociáldemokrata Párt bázisa kényszerhelyzetbe hozta a szövetségi közlekedésügyi minisztert, Wolfgang Tiefenseet, aki a DB-vezérigazgató Hartmut Mehdornnal együtt stratégiai befektetőktől érkező tőkével – így az orosz államvasutak bevonásával – szándékozta a világ legnagyobb logisztikai konszernjévé átalakítani a vasutat.
Brutális családi tragédia Szolnokon: féltékenységből gyilkolt
