(Köln)
Ú jabb mozdonyvezető-sztárjkkal kénytelen számolni a német államvasutak (DB) vezetősége, miután az elmúlt hetek során kemény tarifapolitikát folytató szakszervezet (GDL) a szász tartományi munkaügyi bíróság döntése nyomán jogi támogatást kapott, s a mindeddigi csak regionális jellegű sztrájkjait immár kiterjesztheti a távolsági forgalomra és a teherszállításra. A GDL előreláthatólag a teherforgalom leállításával indítja meg az újabb sztrájkhullámot.
A chemnitzi bírák döntése kritikus helyzetbe sodorja az államvasutak vezetőségét, amely továbbra sem hajlandó különszerződést kötni a mozdonyvezetőkkel. A legnagyobb állami konszern abban bízott, hogy a talárosok támogatásával sikerül majd gátat vetni a munkamegtagadásnak, amely továbbra is számíthat a közvélemény megértésére. Az ítélet arra kényszeríti a DB-t, hogy feladja eddigi merev elutasító magatartását, az igazgatóság ugyanis szemben találhatja magát a gazdasági szféra támadásaival. A német kikötővárosok például mindössze 48 órán keresztül tudnák tárolni a hozzájuk befutott konténereket, és naponta 17 millió euróra rúgó veszteségeket lennének kénytelenek elkönyvelni. A fémfeldolgozó ipar működése egyenesen a teherforgalomtól függ. Az átfogó sztrájkveszély láttán az sem tartható kizártnak, hogy az idáig e kérdésben tartózkodó kormány végül beavatkozik a vitába.
Válságban van-e a világbajnok? Újabb látlelet a klub-vb-n
