Folytatódik a német vasutassztrájk

Stefan Lázár
2007. 11. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

(Köln)
Ú jabb mozdonyvezető-sztárjkkal kénytelen számolni a német államvasutak (DB) vezetősége, miután az elmúlt hetek során kemény tarifapolitikát folytató szakszervezet (GDL) a szász tartományi munkaügyi bíróság döntése nyomán jogi támogatást kapott, s a mindeddigi csak regionális jellegű sztrájkjait immár kiterjesztheti a távolsági forgalomra és a teherszállításra. A GDL előreláthatólag a teherforgalom leállításával indítja meg az újabb sztrájkhullámot.
A chemnitzi bírák döntése kritikus helyzetbe sodorja az államvasutak vezetőségét, amely továbbra sem hajlandó különszerződést kötni a mozdonyvezetőkkel. A legnagyobb állami konszern abban bízott, hogy a talárosok támogatásával sikerül majd gátat vetni a munkamegtagadásnak, amely továbbra is számíthat a közvélemény megértésére. Az ítélet arra kényszeríti a DB-t, hogy feladja eddigi merev elutasító magatartását, az igazgatóság ugyanis szemben találhatja magát a gazdasági szféra támadásaival. A német kikötővárosok például mindössze 48 órán keresztül tudnák tárolni a hozzájuk befutott konténereket, és naponta 17 millió euróra rúgó veszteségeket lennének kénytelenek elkönyvelni. A fémfeldolgozó ipar működése egyenesen a teherforgalomtól függ. Az átfogó sztrájkveszély láttán az sem tartható kizártnak, hogy az idáig e kérdésben tartózkodó kormány végül beavatkozik a vitába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.