Környezetszennyezés nem történt, a Regnitz nevű hajóból nem olaj ömlött a vízbe, hanem vasércpor – tájékoztatta lapunkat Kruppa Ferenc, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. ügyvezetője. A cég munkatársa és egy szakértő tegnap utazott Regensburgba, hogy kivizsgálják az eseményt. A rakodást a kikötő dolgozói végzik, de a hajós irányítja a munkát, elképzelhető, hogy ő hibázott. Tavaly vizsgálták a jármű műszaki állapotát, akkor rendben találták. Egyelőre nem tudni, mekkora a kár, később derül ki, hogy a hajó miként viselkedik a vízen.
A balesetben nem sérült meg senki – tudta meg a távirati iroda. A regensburgi rendőrség szóvivője is a leghatározottabban cáfolta azokat az értesüléseket, hogy a baleset következtében több száz liter olaj ömlött volna a folyó vizébe. Kora reggel, öt óra után kezdték a vasércet a teherhajóba rakodni, két órát szántak a munkára. A fedélzeten már nagyjából 400-600 tonna volt az áruból, amikor a hajó közepe a jelentős súly alatt meghasadt. Az előzetes vizsgálatok alapján úgy tűnik, szakszerűtlenül rakodtak. A kikötői hatóságok hozzáláttak a szerencsétlenül járt hajó kiemeléséhez, a munkálatokhoz különleges darukra volt szükség, a mentés késő estig eltartott. Nem fiatal hajóról van szó, 1959-ben bocsátották vízre, jelenlegi értéke nagyjából 300 ezer euró lehet. A szerencsétlenség okát vizsgálják.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
