Koalíciós súrlódás, a már-már mérhetetlenül alacsony támogatottsági adatok miatti SZDSZ-es bizonyítási kényszer, csökkenő szabad demokrata zsarolási potenciál – e megfogalmazásokat használták a szakértők, amikor a kormánypártok viszonyáról kérdeztük őket azután, hogy hétfőn az MSZP-frakció kétszer is a kormány és az SZDSZ szándéka ellen szavazott a Fidesszel együtt a parlamentben a jövő évi adótörvényekhez benyújtott módosító indítványok esetében. Előzőleg a szabad demokraták visszavonták a kormány adócsomagját jelentősen átíró módosító javaslataikat.
– Akkor tudjuk előremozdítani a reformokat, ha a koalíción belüli egyetértés a parlamentben leadott szavazatokban is megnyilvánul – mondta tegnap Kóka János SZDSZ-elnök, gazdasági miniszter. Az SZDSZ felrótta a szocialistáknak, hogy a parlamentben a kifogásolt szavazásokkal megsértették a koalíciós megállapodást. – Soha nem szabad elfelejteni, bármilyen nehézségeink vannak a kormányzati ciklus közepéhez közeledve, a legfontosabb feladatunk, hogy a reformokat előmozdítsuk – jelentette ki Kóka. Az SZDSZ arra kérte Gyurcsány Ferenc pártelnök-kormányfőt, járjon el annak érdekében, hogy pártja támogassa az elfogadott reformtörekvéseket.
Tegnap az SZDSZ vezetése értékelte a koalíciós szerződés nyári kiegészítéséről kötött megállapodás teljesülését. Horn Gábor ügyvivő az MTI-nek elmondta: vannak zavarok a koalíciós pártok együttműködésében, de ezek nem veszélyeztetik a kormányzást, s lát esélyt a közös reformok folytatására.
Összesen 270 milliárd forint forrást talált állítása szerint az SZDSZ a jövő évi költségvetésben, ami alapul szolgált volna azokhoz a módosító javaslatokhoz is, amelyeket Kóka nemrégiben jelentett be. Az SZDSZ az alsó adósávot megemelte volna 1,7-ről 1,9 millió forintra, az egyszázalékos szabályokat módosítani kívánta, és a fogyatékos vagy hátrányos helyzetű gyerekeket nevelők családi pótlékát megemelte volna. Veres János pénzügyminiszter azonban az utolsó javaslat kivételével lesöpörte ezeket az asztalról, majd az SZDSZ visszavonulót fújt.
Nálunk nem tölti be a Symbioz és az Austral közötti űrt a Renault
