Több más finanszírozási forma mellett a kötvénykibocsátás lehetőségét is vizsgálja a MÁV – közölte a vasúttársaság. Mint arról a távirati iroda tájékoztatott, a tervezett konstrukció egy 15 éves futamidejű, legalább 75 milliárd forint összegű kötvény kibocsátása volna, amely az utaskiszolgálás és a szolgáltatási színvonal emelését célzó fejlesztések megvalósításának lenne a fedezete.
A MÁV hitelállománya 314 milliárd forint, de az év végére várhatóan 267 milliárd forintra csökken. Az államvasutak az idén tőkehelyzete rendezésére 111,6 milliárd forintot kapott, ezen kívül 62,8 milliárd forint költségvetési többletforrás áll a társaság rendelkezésére. Az idén 35,6 milliárd forint az esedékes hiteltörlesztés, amelyet a MÁV a tőkerendezés révén teljesít, és további 12,3 milliárd forinttal csökkentik a folyószámlahitelek állományát.
A büdzséből kapott további 60,4 milliárd forint hitel törlesztésére ad lehetőséget. A MÁV az idei költségvetési törvény előirányzata alapján 97,9 milliárd forint költségtérítéssel számolhatott, de a kormány ezt további 62,8 milliárd forint többlettámogatással 160,7 milliárd forintra emelte. A 160,7 milliárd forint éves költségvetési forrásból 66,3 milliárd forintot kap a július elsejétől működő, személyszállítással foglalkozó MÁV Start Zrt., a MÁV Zrt. pedig 94,4 milliárd forintot. Ennek egy része szintén a személyszállítási közszolgáltatás finanszírozását szolgálta az első fél évben, a MÁV Start működésének megkezdése előtt. A többi a pályafenntartást és a hiteltörlesztést finanszírozta.
A parlament előtt lévő jövő évi költségvetési törvényjavaslat alapján a helyközi személyszállítási közszolgáltatások és a vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítésére 135,5 milliárd forintot irányoznak elő, de azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi jut a vasúti és mennyi a közúti személyszállításra.
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
