Lassan halad a hajó kiemelése

Szokatlan feladat elé állította a Regensburgnál félig elsüllyedt magyar szállítóhajó a német hatóságokat. Tegnap a jármű víz alá került középső részének felemelésén dolgoztak, búvár mérte fel a hajótesten keletkezett repedés nagyságát, amelynek körülhatárolása után az úszó alkalmatosság a felszínre tud emelkedni.

Urbán Péter
2007. 11. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem is volt várható, hogy gyorsabban haladunk, mivel nehéz munka egy hajó kiemelése – tájékoztatta lapunkat Kruppa Ferenc, a meghasadt és félig elsüllyedt Regnitzet működtető Fluvius Kft. ügyvezetője.
Mint emlékezetes, szerdán reggel megroppant a Regnitz nevű, magyar tulajdonban lévő hajó gerince a Duna németországi szakaszán, Regensburg kikötőjében. Egyelőre valószínűnek tűnik, hogy rakodás közben történt hiba, a járműre vasércet emeltek, amikor megsüllyedt a középső része.
A hajó tatjában körülbelül tízezer liter üzemanyag és nagyjából ezer liter fűtőolaj volt, ezt azonban mára biztonságba helyezték, tudta meg a távirati iroda. A rendőrség szóvivője szerint a balesetben valószínűleg a szállító jármű viszonylag magas kora is szerepet játszhatott. Tegnap búvár vizsgálta meg az elsüllyedt hajó sérülését, valamint azt is, hogy a hajótest középső, eltört része ráfeküdt-e a folyó fenekére. A hideg időjárás miatt kellemetlen a merülés, a szakember csupán rövid időt tölthet a Duna felszíne alatt. A feladat most az, hogy a repedés körülhatárolása után kiszorítsák a vizet a megemelkedő járműből. Mivel az eleje és a vége is a víz felett maradt, erre van is esély.
A mentés költségeit a biztosító állja, ezért a helyszínen tartózkodó szakemberük dönt arról, miképpen emeljék ki a Regnitzet a folyóból. A keletkezett hasadékot nagyságától és elhelyezkedésétől függően hegesztéssel vagy ponyvával lehet betömni. Utóbbi esetben az anyagot kifeszítik a hajótest alatt, és rászorítják a keletkezett hasadékra, majd kiszivattyúzzák a beömlött vizet. Egy német cég szekrényt építene a megtört rész fölé, ezzel víztelenítené a hajót. Az is felmerült, hogy egy másik vízi járműre emelnék rá a pórul járt Regnitzet. Biztonságosan kirakodták a hajó vasérc rakományát, ami a balesetet okozta. Még nincsenek pontos adatok a kár nagyságáról, a biztosítócég szakértője állapítja meg a veszteség pontos mértékét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.