(Köln)
Hajnali két órakor kezdődött Németországban minden idők leghosszabb sztrájkja. A mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) harminc órára kiterjedő munkamegtagadásra szólította fel tagjait, miután az államvasutak (DB) vezetősége továbbra sem hajlandó olyan javaslattal szolgálni, amely megközelítőleg megfelelne követeléseiknek. Az állóháborúra emlékeztető helyzet további elmérgesedéséről a vasút gondoskodott, miután két mozdonyvezetőt azonnali hatállyal elbocsátott, többet felmentett, kétszáz személyt pedig figyelmeztetett, hogy további felmondásoktól sem riad vissza.
Az államvasút szerint a kirúgott mozdonyvezetők olyan körülmények között hagyták el munkahelyüket, hogy a magukra maradt szerelvények komoly veszélyt jelentettek a forgalomra. A szakszervezet meglátása szerint e vád minden alapot nélkülöz, mert a vezetők nélkül maradt kocsikat minden nehézség nélkül megkerülhették az őket követő vonatok.
A sztrájk elsősorban a regionális gyorsvasutakat érinti, a GDL az összeköttetések nyolcvan százalékának a megbénításáról adott hírt. A munkabeszüntetés mindenekelőtt a munkahelyükre, az iskolákba igyekvő személyeket érinti, akik mindeddig megértő magatartást tanúsítottak a mozdonyvezetők bérharca iránt, mert annak részleteit jogosnak tartják. A GDL attól sem riadna vissza, hogy sztrájkokkal bénítsa meg a hosszú távú közlekedést és a teherforgalmat is. Nem sikerült megegyezésre jutni a sztrájk bénította hálózatokon létesítendő szükségszolgálatról sem. A GDL csak akkor lenne hajlandó szükséghelyzetről beszélni, ha az utasok élete forogna kockán.
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
