Bár korábban több fórumon tagadták, hogy a kormányzati negyed építése miatt ki kellene költöztetni a Nyugati pályaudvart, Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója lapunknak elismerte, hogy a cégnél készültek költségelemzések a fejpályaudvar átalakításáról, esetleges kiköltöztetéséről. A vezérigazgató szerint a cégnél nem támogatják a Nyugati kiköltöztetését Rákosrendezőre, de ez lenne a legolcsóbb megoldás, 4,5 milliárd forintot igényelne. A többi változat, amikor a kormányzati negyed mellett részben vagy egészben megtartanák a pályaudvari funkciót, a 30 milliárd forintot is elérhet.
*
Egyébként már folyik a Nyugati pályaudvar átalakítása. A 18-as, 19-es és 20-as, valamint az úgynevezett tulipánvágányokat az év végéig elbontják, a 15-ös, 16-os és 17-es vágányokat pedig átépítik, jövő tavaszra összesen mintegy másfél kilométernyi vágányt helyeznek új nyomvonalra. Emellett számos épületet, kocsiszínt, irodát bontanak el és helyeznek máshová.
Heinczinger István azt is elmondta, hogy a cég BAA1 hitelminősítési besorolást kapott a Moody’stól, a Standard and Poor’s pedig várhatóan egy hónap múlva közli a besorolást, ami a MÁV tervezett 75-100 milliárd forint értékű eurókötvény-kibocsátásához szükséges. A kötvény kibocsátását a jövő év első negyedében tervezik – tette hozzá. A MÁV hitelállománya az év végére 265 milliárd forintnyira csökken, ebből 180 milliárd forint körüli kölcsön mögött van állami garancia, de a hitelminősítők a minősítésnél elsősorban nem a hitelek nagyságát, hanem a MÁV hároméves stratégiáját mérlegelik – fűzte hozzá a vezérigazgató.
Vonatgázolás történt Püspökladánynál