Räikkönen és az igazság győzött

A Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság idei, 58. szezonja a McLaren-Mercedes kémügyétől, majd két pilótája, a címvédő és kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint az újonc létére esélyessé vált Lewis Hamilton belharcától volt hangos. Ők álltak az élen a mindent eldöntő zárófutam, a tegnapi, 35. Brazil Nagydíj előtt is, utána pedig egyaránt 109 ponttal zártak. De nem az élen, oda ugyanis 110-zel a Ferrari Interlagosban nyertes finn pilótája, Kimi Räikkönen érkezett.

2007. 11. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy Ferrari, egy McLaren, még egy Ferrari, még egy McLaren – ezzel a speciális „keverékkel” az élen rajtolt a Forma–1-es autós gyorsasági vb mindent eldöntő utolsó futama a brazíliai Interlagosban. Személyre lebontva Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso volt a rajtsorrend, közülük a hazai pálya előnyét élvező Massa kivételével a többi menőnek reális esélye adódott a világbajnoki címre. A finn ferraris rajtolt a legjobban, a pontversenyt vezető Hamilton pedig igen hamar kifékezte magát a kavicsra, de aztán visszakapaszkodott. A hetedik körbe leállni látszott a motorja, de valahogy életet lehelt belé, és alaposan lemaradva, a 18. helyről folytatta a versenyt.
Miközben ő folyamatosan kapaszkodott vissza, elöl a tankolás és kerékcserék „rázták” a mezőnyt, miközben Kubica egyszer megelőzte Alonsót. Räikkönen fokozatosan közelebb került Massához, érett az előzés, ami a második bokszkiállás után megtörtént. Az utolsó tizenöt kör már nem hozott változást, így az utolsó két futamon remeklő Kimi Räikkönen a sírból hozta vissza a vb-címet, igaz, ehhez kellett az itt végül 7. Hamilton sanghaji és interlagosi hibája és brazíliai balszerencséje is. A Ferrari három év után duplázott ismét: 2004-ben Michael Schumacher nyerte a pilóták összetett versenyét.
Räikkönen, a „Jégember” becenevéhez méltóan nem vitte túlzásba az ünneplést, majd vidáman, de visszafogottan nyilatkozott: „Ezért a diadalért a csapatnak tartozom köszönettel. A nehéz időkben is összetartottunk, hullámvasúton mentünk át, de megérte a sok munka. Köszönöm Felipének is egyrészt a segítséget, másrészt, hogy sokszor küzdelemre késztetett. Most persze vigyáztunk egymásra. Élveztem a versenyt, és most nagyon boldog vagyok.” Az Interlagosban és az összetettben is harmadik, címvédő Alonso így értékelt: „Mindent elkövettem a siker érdekében, de ez ma kevés volt. Amikor Lewisnak műszaki gondja támadt, megpróbáltam felvenni a küzdelmet Kimivel, de nem ment. Gratulálok neki, mindenkinél jobban rászolgált a világbajnoki címre. A vb nem ezen a futamon úszott el, de most már fölösleges a múltat hánytorgatni. Jövőre újra megkezdem a harcot.” Kérdés, hogy hol. Csapattársa és ellenlábasa, a vb-pontversenyben végül 2. Hamilton keményen nyilatkozott: „Tavaly még nem is voltam a Forma–1-ben, most pedig világbajnoki második vagyok. Jövőre még erősebben térek vissza. Legyőztem csapattársamat, a kétszeres bajnok Fernando Alonsót – ez volt az elsődleges célom.” A csatabárdot tehát nem ásta el.
A 28. születésnapját pár napja ünnepelt finn pilóta viszont kimaradt az idei botrányokból, ráadásul a Ferrari volt a McLaren-féle kémügy kárvallottja, úgyhogy mondhatjuk, győzelmével nemcsak ő, hanem az igazság is győzött.

Brazil GP. (71 kör, 305,909 km): 1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:28:15.270 ó (átlag: 207,972 km/ó), 2. Massa (brazil, Ferrari) 1.493 mp hátrány, 3. Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 57.019 mp h. 4. N. Rosberg (német, Williams) 1:02.848 perc h., 5. Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 1:10.957 p h., 6. Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:11.317 p h., 7. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1 kör h., 8. Trulli (olasz, Toyota) 1 kör h.

Az 58. Forma–1 végeredménye. Pilóták: 1. Räikkönen 110 pont, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109, 4. Massa 94, 5. Heidfeld 61, 6. Kubica 39, 7. Kovalainen (finn, Renault) 30, 8. Fisichella (olasz, Renault) 21. Konstruktőrök: 1. Ferrari 204 pont, 2. BMW-Sauber 101, 3. Renault 51, 4. Williams 33, 5. Red Bull 24, 6. Toyota 13, 7. Toro Rosso 8, 8. Honda 6, 9. Super Aguri 4, 10. Spyker 1 (a McLaren-Mercedes pontjait törölték).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.