Egy Ferrari, egy McLaren, még egy Ferrari, még egy McLaren – ezzel a speciális „keverékkel” az élen rajtolt a Forma–1-es autós gyorsasági vb mindent eldöntő utolsó futama a brazíliai Interlagosban. Személyre lebontva Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso volt a rajtsorrend, közülük a hazai pálya előnyét élvező Massa kivételével a többi menőnek reális esélye adódott a világbajnoki címre. A finn ferraris rajtolt a legjobban, a pontversenyt vezető Hamilton pedig igen hamar kifékezte magát a kavicsra, de aztán visszakapaszkodott. A hetedik körbe leállni látszott a motorja, de valahogy életet lehelt belé, és alaposan lemaradva, a 18. helyről folytatta a versenyt.
Miközben ő folyamatosan kapaszkodott vissza, elöl a tankolás és kerékcserék „rázták” a mezőnyt, miközben Kubica egyszer megelőzte Alonsót. Räikkönen fokozatosan közelebb került Massához, érett az előzés, ami a második bokszkiállás után megtörtént. Az utolsó tizenöt kör már nem hozott változást, így az utolsó két futamon remeklő Kimi Räikkönen a sírból hozta vissza a vb-címet, igaz, ehhez kellett az itt végül 7. Hamilton sanghaji és interlagosi hibája és brazíliai balszerencséje is. A Ferrari három év után duplázott ismét: 2004-ben Michael Schumacher nyerte a pilóták összetett versenyét.
Räikkönen, a „Jégember” becenevéhez méltóan nem vitte túlzásba az ünneplést, majd vidáman, de visszafogottan nyilatkozott: „Ezért a diadalért a csapatnak tartozom köszönettel. A nehéz időkben is összetartottunk, hullámvasúton mentünk át, de megérte a sok munka. Köszönöm Felipének is egyrészt a segítséget, másrészt, hogy sokszor küzdelemre késztetett. Most persze vigyáztunk egymásra. Élveztem a versenyt, és most nagyon boldog vagyok.” Az Interlagosban és az összetettben is harmadik, címvédő Alonso így értékelt: „Mindent elkövettem a siker érdekében, de ez ma kevés volt. Amikor Lewisnak műszaki gondja támadt, megpróbáltam felvenni a küzdelmet Kimivel, de nem ment. Gratulálok neki, mindenkinél jobban rászolgált a világbajnoki címre. A vb nem ezen a futamon úszott el, de most már fölösleges a múltat hánytorgatni. Jövőre újra megkezdem a harcot.” Kérdés, hogy hol. Csapattársa és ellenlábasa, a vb-pontversenyben végül 2. Hamilton keményen nyilatkozott: „Tavaly még nem is voltam a Forma–1-ben, most pedig világbajnoki második vagyok. Jövőre még erősebben térek vissza. Legyőztem csapattársamat, a kétszeres bajnok Fernando Alonsót – ez volt az elsődleges célom.” A csatabárdot tehát nem ásta el.
A 28. születésnapját pár napja ünnepelt finn pilóta viszont kimaradt az idei botrányokból, ráadásul a Ferrari volt a McLaren-féle kémügy kárvallottja, úgyhogy mondhatjuk, győzelmével nemcsak ő, hanem az igazság is győzött.
Brazil GP. (71 kör, 305,909 km): 1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:28:15.270 ó (átlag: 207,972 km/ó), 2. Massa (brazil, Ferrari) 1.493 mp hátrány, 3. Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 57.019 mp h. 4. N. Rosberg (német, Williams) 1:02.848 perc h., 5. Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 1:10.957 p h., 6. Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:11.317 p h., 7. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1 kör h., 8. Trulli (olasz, Toyota) 1 kör h.
Az 58. Forma–1 végeredménye. Pilóták: 1. Räikkönen 110 pont, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109, 4. Massa 94, 5. Heidfeld 61, 6. Kubica 39, 7. Kovalainen (finn, Renault) 30, 8. Fisichella (olasz, Renault) 21. Konstruktőrök: 1. Ferrari 204 pont, 2. BMW-Sauber 101, 3. Renault 51, 4. Williams 33, 5. Red Bull 24, 6. Toyota 13, 7. Toro Rosso 8, 8. Honda 6, 9. Super Aguri 4, 10. Spyker 1 (a McLaren-Mercedes pontjait törölték).
Ez nagyot szólna: ilyen csapattársa még nem volt Sallai Rolandnak!
