Brüsszel elegáns, főleg követségek övezte sugárútján, a Roosevelt Avenue középső, fűvel elválasztott sávján 300 méteren át szabadtéri kiállításban gyönyörködhetnek az arra elhaladó autósok: kétoldalas óriásposzterek mutatják be Kolumbia lélegzetelállító látványosságait. Kétségtelen, a dél-amerikai ország idegenforgalmi divattá vált ismét azután, hogy Alvaro Uribét 2002-ben elnökké választották. A jobboldali államfő jelentősen növelte az ország biztonságát, ami a gazdaságnak és a turizmusnak is óriási lendületet adott.
Tavaly másfél millióan látogattak oda, ami elképesztő, ötvenszázalékos növekedést jelent a 2005-ös idegenforgalmi teljesítményhez képest. Amerikai és európai turisták repülnek a hatalmas országba, hogy láthassák Amazónia nemzeti parkjait, a februárban tartott barranquillai fesztivált, a Zipaquirá föld alatti sókatedrálist, a Sierra Nevadában lévő Elveszett várost, a Nevado del Ruiz vulkánt, a Cocora-völgyet vagy a karib-tengeri oldalon fekvő San Andrés-szigetet.
Talán nem véletlen, hogy a Magyarországon is sok háztartásban fogható Travel Channel 5 Takes Latin America című műsorának egyik epizódja az idén Kolumbiát mutatta be. Az angolszász országokban legnépszerűbb útikönyv, a Lonely Planet a múlt hónapban Kolumbiát választotta a világ tíz legnépszerűbb úti célja egyikének. És szintén októberben nyílt meg a karib-tengeri luxushajó utasai előtt az a csodálatos cartagenai erőd, amelyet a magyar mozinézők A smaragd románca című filmben láthattak.
Elkepesztő siker, állótapsos ünneplés a Hamupipőke bemutatóján