Lapzártakor még nem volt tudható, hogy a huszonnégy Volán-társaságból hánynál sikerült megállapodásra jutni a sztrájk alatti elégséges szolgáltatásokról, így nem volt egyértelmű az sem, hogy a munkabeszüntetés összesen hány járatot és utast érint. Mivel tájékoztatási kötelezettségük a munkáltatóknak van, a Volán-társaságok várhatóan a helyi médiában teszik közzé a sztrájkkal kapcsolatos tudnivalókat.
A Közúti Közlekedési Szakszervezet, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége, az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója és a Liga Közlekedési Szakszervezetek Ágazati Szövetsége az úgynevezett típusfüggőség eltörlése érdekében hirdette meg a munkabeszüntetést. Ennek lényege, hogy a buszvezetők korkedvezményes nyugdíját ahhoz kötik, hogy az adott sofőr milyen típusú busszal dolgozik. A szakszervezetek valamennyi autóbusz-vezető számára követelik a korkedvezményt, hangsúlyozva: függetlenül attól, hogy új vagy régi típusú buszt vezetnek a sofőrök, mindegyiken megterhelő a folyamatos vezetés, az állandó ülő testhelyzet és a rázkódás, a szoros menetidő és a megnövekedett forgalom okozta stressz.
A tegnapi, utolsó egyeztetés után a kormányzati oldal értetlenségének adott hangot, mondván, a szakszervezet követelésének megfelelő ajánlatot dolgozott ki. Eszerint kezdeményezték volna a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény módosítását annak érdekében, hogy 2008. január 1-jétől a közúti közlekedési ágazatban, valamennyi menetrend szerinti járaton a Volán autóbuszvezetői a busz típusától függetlenül nyugdíj korkedvezmény-jogosultságot szerezzenek.
A szakszervezetek azért nem fogadták el az ajánlatot, mert szerintük az nem tartalmazott garanciát arra, hogy egy-másfél év után, a később kialakuló új rendszerben is megmarad a korkedvezmény. A megállapodás ráadásul azt is tartalmazta volna – kifogásolták –, hogy december 31-ig nem sztrájkolhatnak, nem demonstrálhatnak ez okból. Bár a kormány kész a további egyeztetésekre, bejelentette: annak lehetősége elveszett, hogy jövő január 1-jétől minden buszsofőrre vonatkozzon a korkedvezményes szabályozás.
McEnroe a tetőn csüng Wimbledonban, közben Fucsovics miatt ekézik
