MÁV Cargo-tender: mi van a borítékban?

2007. 12. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma bontják fel a MÁV Cargo Zrt. privatizációs pályázatán versenyben maradt négy konzorcium árajánlatát.
A MÁV tájékoztatása szerint az árajánlatokat tartalmazó lezárt borítékok a pályázati anyagok beérkezését követően közjegyzői letétbe kerültek, s ma reggelig ott is maradtak. A pályázóknak az árborítékok bontása előtt lehetőségük nyílt a borítékok sértetlenségének ellenőrzésére. A cég értékelőbizottsága csak ezt követően bontja fel a borítékokat, s kezdi meg az árajánlatok értékelését.
Ennek ellenére a CNBC amerikai televíziós társaság már közzétette, hogy mi rejlik a titkosan kezelt borítékokban. Hogy értesüléseik megbízhatók voltak-e, arra még ma fény derül. A CNBC szerint a már korábban is esélyesnek tartott osztrák–magyar konzorcium 388 millió eurót – 99,7 milliárd forintot – ajánlott a Magyar Államvasutak áruszállító részlegéért. Az amerikai televíziós társaság információi szerint az osztrák Rail Cargo Austria és a magyar–osztrák GySEV ajánlata a legmagasabb, őket az amerikai– holland New World Resources Transport konzorcium követi 350 millió eurós – 89,9 milliárd forintos – ajánlattal. Azt még nem lehet tudni, hogy az említett társaságokon kívül még versenyben lévő szlovák Slavia Capital vezette konzorcium mennyivel javította eredeti 325 millió eurós – napi áron 83 milliárd forintos – ajánlatát.
Ha a CNBC értesülései helytállók, akkor az a sajátos helyzet alakul ki, hogy az állami tulajdonú MÁV Cargo Zrt.-t két másik, ugyancsak állami cég konzorciuma „privatizálja”. Az osztrák Rail Cargo Austria az osztrák állami vasút, az ÖBB tulajdona, míg a GySEV osztrák–magyar állami tulajdon. (Az 1872-es alapító okiratát I. Ferenc József, „Isten kegyelméből Ausztriai császár és Magyarország apostoli királya” szentesítette.) Az MC Solution, a tender korábbi szakaszában érvényes ajánlatot tevő, de a végső körből távol maradt pályázó kommunikációs megbízottja lapunk kérdésére korábban azt mondta, a mind magyar, mind osztrák részről állami tulajdonú konzorcium vélhetően kedvezőbb feltételekkel kaphat hitelt a piacon, mint a többi, magántulajdonú társaság. De egyben ez adja a MÁV Cargo-tender pikantériáját is – fejtegette a szakértő. Az RCA–GySEV-csoport győzelme esetén újra megvalósul a monarchia, legalábbis a vasúti áruszállítás területén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.