A VOSZ bezáratná a feketepiacokat
Az államkassza bevételének növeléséhez nem elég a látható cégek folyamatos ellenőrzése, vállalni kell a feketegazdaság felszámolását, mégha az a számla nélküli kereskedelem vagy népszerű piacok megszüntetését jelenti is – javasolja a Vállalkozók Országos Szövetsége (VOSZ). Az érdekképviselet az önkormányzatok vezetőivel, az APEH, a VPOP, a munkaügyi központ és munkafelügyelőség, valamint a fogyasztóvédelmi felügyelet képviselővel tartott kerekasztal-beszélgetést Győrben a feketegazdaság elleni küzdelemről. A VOSZ szerint be kell látni, hogy a kiszámíthatatlan adókörnyezet és a növekvő terhek egyre nehezebb helyzetbe hozzák a cégeket. (MTI)
Terjeszkednek a plázák
Jövedelmező befektetés a bevásárlóközpontok építése – derül ki a CBRE Richard Ellis ingatlan-tanácsadó cég tegnapi jelentéséből. A felmérés szerint a kereskedők továbbra is az európai hálózatok bővítésére koncentrálnak. A hitelválság teljes hatása egyelőre ugyanis nem tapasztalható az ingatlanbefektetési piacon, a bevásárlóközpontok biztonságos eszközök lehetnek bizonytalan időszakokban, így nagyon népszerűek maradnak az európai befektetők körében – állapítja meg az ingatlan-tanácsadó. (T. K.)
Felfüggesztették a gabona vámját
Az unió tagországainak mezőgazdasági miniszterei a nagy keresletre és a magas árakra tekintettel megegyeztek abban, hogy egy éven át felfüggesztik az EU-ba áramló gabona behozatali vámját, jelentette be Jaime Silva portugál mezőgazdasági miniszter. Az „elvi” döntés részleteit a következő napokban dolgozzák ki a szakértők, ami után december közepére várható a döntés a hivatalos jóváhagyásra. Közben Gráf József agrárminiszter brüsszeli sajtótájékoztatóján
a borreformmal kapcsolatban bejelentette, az uniós javaslatok között már nem szerepel az, hogy cukrot a reform életbe lépését követően egyáltalán nem lehet használni az alkoholfok javítására. (L. I.)
Több pénz juthat vendégcsalogatásra
Idei költségvetésénél nagyobb, várhatóan ötmilliárd forintot meghaladó összegből gazdálkodhat 2008-ban a Magyar Turizmus Zrt., ebből külpiaci marketingtevékenységre 2995 millió, belföldire pedig 1405 millió forint jut – hangzott el tegnap a zrt. tájékoztatóján. Jövőre kiemelten reklámozzák külföldön Budapestet és környékét, a Balatont, valamint a Pécs 2010, Európa kulturális fővárosa körüli rendezvényeket. (T. K.)
Donald Trump és Benjamin Netanjahu munkavacsora keretében tárgyal
