Negyvenötmillió forint – enynyit fizet öt évre egy Setra típusú német autóbusz használatért a Volánbusz. A harminc, alacsony komfortfokozatú jármű bérleti díja csaknem 1,4 milliárd forintjába kerül az állami cégnek, és ebben még nincs benne az üzemanyag- és szervizköltség. Bár hasonló autóbuszokat már harmincmillióért is lehet vásárolni, az állami vállalat menedzsmentje előnyösnek tartja az üzletet, annak ellenére is, hogy a használt járműveket az öt év lejártával vissza kell adni a német tulajdonosnak – tárta fel a Hír TV Célpont című műsora. Az Alba Volán Zrt. Munkástanácsának vezetője pazarlásnak tartja az ügyletet. Az állami cég szerinte az idős járművekkel duplán is rosszul járhat, hiszen ezek fenntartása és szervizelése még többe kerül a vállalatnak, mint az új buszoké. – Ennek az ügyletnek nem igazán látjuk az értelmét, hacsak nem arról van szó, hogy valakik egymás zsebébe dugdossák a pénzt. Egy teljes átvilágítással tiszta képet kaphatnánk – mondta Varga Tibor.
Papcsák Ferenc, az elszámoltatásért felelős kormánybiztos azonnali vizsgálatot ígér. Az eljárás nemcsak a bérletre, hanem a járatkiszervezések körül felmerült kartellgyanúra is kiterjedne. A Volán járatainak nagy részét ugyanis három cég, a T&J, a Kontakt és a Color Tours üzemelteti; mindhárom vállalkozás mögött ugyanaz az offshore cég áll.
Rogán Antal: Abban bízom, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot